استراتژی تجربه مشتری چیست؟

سیستمهای CRM دادههای مشتری را در کانالها یا نقاط تماس مختلف بین مشتری و شرکت جمعآوری میکنند که میتواند شامل وبسایت شرکت، تلفن، چت در دایرکت اینستاگرام و واتساپ، پست مستقیم، مواد بازاریابی و کامنتها در شبکههای اجتماعی باشد. شراکت با یک اینفلوئنسر میتواند به معنای ارسال محصول خود به آنها و ارسال پست در مورد آن در حسابهای شخصی خود و برنامهریزی برای افزایش فالوور اینستاگرام باشد. به عنوان یک تعریف جامع از استراتژی می توان گفت که استراتژی به معنی استفاده از منابع محدود، با بهره­ گیری از فرصت ­های موجود در محیط کسب و کار است، به گونه­ ای که بتوانیم برای خود مزیت رقابتی بوجود بیاوریم و از این طریق به تمایز در کسب و کار خود برسیم.

این فضاهای جدید که با عنوان «اقیانوسهای آبی یا (Blue Oceans)» شناخته میشوند، در مقایسه با مبارزه برای بقا در «اقیانوسهای قرمز (Red Oceans)» که لبریز از رقبای شیاد و فاسد است، بدون رقیب توصیف میشوند. سپس مشتریان پیش از برقراری تماس با تیم پشتیبانی، از این ویژگیها برای یافتن راهحل برای مشکلات خدمات استفاده میکنند. دقت داشته باشید که صفحه شما به نوعی نماینده شما و برند شما در توئیتر و میان سایر کاربران است، به همین دلیل مهم است که تمامی ویژگیها و جزئیات مربوط به آن در جهت اهداف برند شما طراحی شده باشند. با توجه به اینکه هدف از طراحی اپلیکیشن توئیتر اعلام لحظهای اخبار و به اشتراک گذاشتن نظرات است، میتوان گفت که شما با دایره ارتباطی گستردهای روبه رو هستید.

محتوایی که تولید کرده اید را از طریق لینک های با کیفیت و تصاویر، غنی سازی کنید. در این استراتژی، شرکتها مشتریان را بر اساس علائق و تعاملات قبلیشان شناسایی کرده و بر اساس آنها بازاریابی انجام میدهند. برای مثال،(مک دونالدز)رستوران هایی را در روسیه، چین و ایتالیا افتتاح کرده و با اشتیاق فراوان درحال توسعه فعالیت های خود به سوی اروپای شرقی است. کاربران توئیتر فارسی سابقه درخشانی در حمایت همه جانبه از کسب و کارهای نو پا و یا برندهای با کیفیت دارند. کاربران توئیتر همواره اطلاعات مربوط به هر هشتگ را افزایش میدهند و یا هشتگهای جدیدی را با توجه به اوضاع زمانی تولید میکنند. چنین تلاشهایی برای توسعه روابط پایدار با مشتریان ضروری است.

نتایج آن برای حفظ مشتریان موجود موفقیتآمیز است. برای مثال شما باید استراتژیهای حفظ مشتری را مشخص کنید و اینکه تمایل دارید در ارتباط با مشتریان از چه لحنی استفاده کنید و چه نکاتی در حفظ این ارتباط برای شما اهمیت دارد. از آن جا که تمام سازمانها با یکدیگر متفاوتاند، تمام استراتژیهای منابع انسانی نیز باهم تفاوت دارند و در این میان چیزی به عنوان ویژگیهای استاندارد وجودندارد.

چنانچه در رقابت کوتاه بیایید کارتان تمام است و از صحنه کنار خواهید رفت. و همچنین بهتر است که شما برای هر روز خود یک هدف معقول و مناسب در نظر بگیرید مثلا 40 ، 50 ، 60 پیپ و در صورتی که به تارگت خود رسیدید ، ترید را در آن روز متوقف کنید و سعی کنید در کنار خانواده خود باشید ، به تفریح و یا ورزش بپردازید و از زندگی خود لذت ببرید . به روشنی بیان کنید که به دنبال چه تعداد دنبال کننده و چه مقدار تعامل هستید در کنار اینها ایدههای تولید محتوای خود و موضوعاتی که بایستی به آنها بپردازید را مشخص کنید.

چه ضربه هایی که کارشناسان سئو از آپدیت ها متحمل شدند گوگل با استفاده از هوش مصنوعی هر روز عملیات آپدیت و به روزرسانی خود را انجام می دهد گاهی این آپدیت ها کلی و برای هسته است. با در نظر گرفتن این نکات و پیاده سازی آنها، نه تنها توانستهاید صفحهای مناسب با برند خود طراحی کنید، بلکه موفق شدهاید اولین گام تأثیر بر روی مخاطب و شروع فعالیت حرفهای در این شبکه اجتماعی را بردارید. جدا از شبکههای اجتماعی، بستر اینترنت و سایر سایتهای موجود میتوانند به عنوان رسانهای مناسب برای نسل جدید تبلیغات و جذب مخاطب شناخته شوند. با در نظر گرفتن تمامی این نکات میتوان گفت که دیده شدن در توئیتر و همچنین جذب مخاطب در این فضا نه تنها آسانتر انجام میشود، بلکه میتواند بسیار وسیعتر نیز باشد.

در جهانی که ثروت آفرینی روز به روز به دانش، اطلاعات، و داده های مرتبط با آن وابسته تر می شود، روستاییان باید با مسایلی آشنا شوند که در گذشته اصلاً مساله آنان نبوده است… با روش ساخت اکانت توئیتر بیشتر آشنا شوید. با بازاریابی شبکه های اجتماعی بیشتر آشنا شوید. نکته بعدی این است که به منظور بازاریابی در انواع وب سایتها و سایر شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، به دلیل ماهیت بصری شما مجبور به صرف هزینههای متعدد برای تولید محتواهای تصویری و ویدئویی با کیفیت خواهید بود. تمامی شبکههای اجتماعی و حتی وب سایتها به کمک هشتگها اطلاعات را دسته بندی نموده و به کاربران این امکان را میدهند تا موضوعات مورد علاقه خود را آسانتر جست و جو نمایند.

برای طراحی یک وب سایت محبوب و یا رساندن صفحه اجتماعی خود به معروفیت در انواع شبکههای اجتماعی نظیر اینستاگرام، شما به کمکها و خدمات بسیاری نیاز خواهید داشت که تماماً برایتان هزینه بردار هستند. ورودیهای این بهروزآوری از سه منبع تأمین میشوند: محیط خارجی (PESTEL: سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فنآوری، محیطی و قانونی)، محیط درونسازمانی (فرایندهای کلیدی نظیر وضعیت سرمایه انسانی، عملیات، نوآوری و توسعه فنآوری)؛ میزان پیشرفت استراتژی موجود. اگر هدفی نداشتید که وضعیت رسیدن به آن را بررسی کنید، چرا تولید محتوا کردید؟ چرا توئیتر برای بازاریابی مناسب است؟ گام چهارم (بررسی محصولات و خدمات): از خودتان بپرسید که چرا مشتری باید محصول من را به محصول سایر کسب و کارها ترجیح بدهد؟

شاید افزودن یک محصول تازه در یک بازار جدید، ما را از اتکا به یک محصول و یک بازار در امان نگه دارد. خوب است اگر به هنگام اعمال تغییرات در مجموعهتان و یا اضافه نمودن کالاهای جدید، تصویر هدر را نیز منطبق با این تغییرات عوض کنید. فهرست کلمات کلیدی مرتبط (LSI Keywords) که ارتباط معنایی با کلمات کلیدی ا شما دارند را شناسایی کنید. در صورت بروز این اتفاق، این احتمال قوی تر خواهد شد که سهم در نهایت خط مقاومت را بشکند. بدین شکل تصویر سازی برند شما در ذهن مخاطب انجام خواهد شد. با توجه به اینکه با محدودیت کاراکتر مواجه هستید و بایستی در چند جمله توجه مخاطب را جلب نمایید، نوشتن بیو میتواند دشوار باشد.

باید گفت که چنین فرضی اساساً اشتباه است و اگر شما بتوانید به شکلی مناسب فعالیتهای بازاریابی خود را انجام دهید، شانس بسیاری برای جذب مخاطب از طریق توئیتر خواهید داشت. در حقیقت، حفظ مشتری فعلی حتی از جذب مشتری جدید هم مهمتر است. باید تلاش کنید که مشتریان را جذب کنید و تا حد امکان محصولات را بفروشید.

خوب است بدانید که توئیتر اپلیکیشنی با فضای به نسبت جدیتر و تخصصیتر است، از این رو شما این فرصت را خواهید داشت تا بدون سر بردن حوصله کاربران به شکلی تخصصی خود و فعالیتتان را توصیف نمایید و اطلاعات دقیقی از خدمات خود ارائه دهید. برای اینکه با توجه به این ویژگی بتوانید بیشترین بازدید ممکن را داشته باشید، لازم است که زمانهای مناسب برای توئیت کردن را بشناسید. سوم آنهایی که باور دارند بیشترین اولویت باید به تامین نیازهای اساسی داده شود.

با بررسی شکاف محتوایی (Content Gap Analysis) متوجه شوید که بین محتوای موجود و نیازهای محتوایی افراد، چه فاصله های خالی برای پر کردن وجود دارد. با سازماندهی این اطلاعات و چینش مرحله به مرحله آنها خواهید توانست مسیر عملکرد و در نهایت پیشرفت خود را ترسیم نمایید. توئیتر به عنوان اپلیکیشنی که در دنیا بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد و در ایران نیز به عنوان اپلیکیشنی رسمی و معتبر شناخته میشود، میتواند فرصتهای بازاریابی بسیاری را در اختیار شما قرار دهد. تولید محتوای شما چگونه قرار است به مخاطبان کمک کند؟

سعی کنید از نوشتاری خودمانی و صمیمانه کمک بگیرید. ». از نظر دراکر پاسخ این سوالات مربوط به استراتژی بود. شانس بیاورید که رقبای شما از شبکه های اجتماعی استفاده کنند، و این بدان معناست که شما میتوانید از کاری که آنها انجام میدهند یاد بگیرید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، راهنمای ما در مورد ایجاد یک صدای برند قانع کننده در شبکه های اجتماعی را بخوانید. در صورتی که به طور مستمر در این شبکه اجتماعی فعالیت نمایید و یا بتوانید به خوبی با سایر کاربران ارتباط بگیرید، فرایند رشد و دیده شدن شما بدون هیچ گونه هزینهای به پیش خواهد رفت.

با توجه به این نکته شما ابراز وجود مناسبی برای برند خود انجام داده و در جلب اعتماد مخاطبان خود بسیار بهتر عمل مینمایید. بیو: مهمترین بخش توضیحاتی است که در بیو اضافه مینمایید. اولین وجه که به نوعی مهمترین آن نیز محسوب میشود، این است که به خوبی نسبت به فعالیتها و عملکردتان شناخت داشته باشید. این استراتژی مهمترین معیارهای مورد استفاده توسط خریداران در بازار را شناسایی می کند و برای رسیدن به این معیارها به طراحی محصول و ارائه خدمات به بهترین نحو ممکن می پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید