استراتژی خرید در کف قیمت چیست؟

کتاب استراتژی اقیانوس آبی در ایران توسط آقای علیرضا پورممتاز به زبان فارسی ترجمه شده و به همت انتشارات آریانا قلم در اختیار علاقهمندان قرار گرفته است. استراتژی اقیانوس آبی که در ابتدا در سال 2005 منتشر شد و در سال 2015 به روز و گسترش یافت، به 46 زبان از جمله زبان فارسی، ترجمه شد و در پنج قاره به پرفروش ترین کتاب تبدیل شد.

کسب و کارها روز به روز نسبت به زمان و زمان بندی حساس تر خواهند شد. زمانی که محصول تحت فشار قیمت گذاری قرار می گیرد، همیشه این احتمال وجود دارد که فعالیت های یک کسب و کار براحتی در معرض تهدید قرار گیرد. البته، همیشه این احتمال وجود دارد که یک دارایی به جای افت قیمت و صعود مجدد، در یک روند نزولی قرار گرفته باشد.

اگرچه رونق و بقای بسیاری از سازمانهای موفق کنونی به سبب وجود مدیرانی نخبه، با نبوغ و الهام بخش است ولی بسیاری از سازمانها از چنین نعمتی بیبهرهاند. بسیاری از بخش ها را به ملاحظات سیاسی ناگفته رها می کنند. یک رویکرد درست این است که فروشگاههای زنجیرهای با کانسپت ۱ و ۲ (استراتژی ششم) از طریق شراکتهای استراتژیک با شرکتهای پیشرو (یا excited innovators) با زیرساختهای دیجیتال (و واگذاری مدیریت به ایشان)، حوزه فروش الکترونیکیشان را توسعه دهند. اقیانوس آبی زمانی وجود دارد که پتانسیل برای سود بیشتر وجود داشته باشد، همانطور که اکنون رقابت یا رقابت بی ربط وجود دارد.

چگونه یک شرکت می تواند از این اقیانوس سرخ رقابت خونین بیرون بیاید و رشد قوی و سودآوری ایجاد کند؟ اما جنبه نرم برنامهریزی منابع انسانی پیرامون ایجاد فرهنگ سازمانی است، که میان اهداف سازمان و ارزشها، باورها و رفتارهای کارکنان هماهنگی و انسجام برقرار کند. فصل دوم: مدیریت استراتژیک چیست و چه منافعی برای یک سازمان دارد؟ اما، اجازه دهید ابتدا بفهمیم که اقیانوس آبی چیست و چه تفاوتی با استراتژی اقیانوس سرخ دارد. بیایید استراتژی اقیانوس آبی را با کمک یک مثال درک کنیم. متمایز ساختن شرکتهای که تنها رشد و ایجاد تکیه میکنند و ساختار هزینهای خود را بالا برده و اغلب بر مهندس محصولات و سرویسهای جدید تأکید دارند.

میدانیم که داشتن استراتژی مستندشده مهم و سودمند است؛ اما خوب است بدانید که اغلب شرکتها آن را ندارند. این وضعیت اغلب بازتاب شرایط یک سازمان با تقسیمبندی یا بخشهای مختلف ایفاگر نقشها و وظایف شرکت میباشد. دستورالعمل تخفیف و نحوه انتقال سهام با پیشنهاد سازمان خصوصیسازی به تصویب هیأت واگذاری میرسد. هرگونه شعار از روی بطریها حذف شد و جای آن را برچسبی گرفت که بسیار ساده بود و غیرمتعارف بنظر میرسد.

4- بینش: اگر مشتریان را درک نکنید نمی توانید امیدی به درک نحوه ساخت یک استراتژی جذاب CRM یا نحوه حفظ آن ها داشته باشید. وقتی منحنی ارزشی یک شرکت با منحنی رقبا همسو باشد بدین معنی است که شرکت غرق در اقیانوس قرمزی است که رقبای خونین هم در آن غوطهور هستند استراتژی مستقیم با تلویحی یک شرکت باید متوجه رقابت بر سر هزینه یا کیفیت باشد. در عوض، جهان با بازی جدید و سخت تری مواجه بود که عرضه پیشی گرفته بود از تقاضا، که به معنای رقابت روزافزون بود. بدین گونه، دیوان سالاری ها از کاروان سخت عقب می مانند.

برخی از کسبوکارها به طور مستقیم به مشتریان میفروشند، درصورتیکه برخی دیگر از کانالهای مختلف فروش مانند توزیعکنندگان، عمدهفروشان و خردهفروشان عبور میکنند. تقاضا دیگر مانند پس از جنگ جهانی دوم از عرضه بیشتر نبود. پس اگر امکان برقراری ارتباط با استفاده از لایوچت را دارید، این فرصت را از دست ندهید.

۶ گام دریک چرخه فعالیت و بازخورد، همراه فرصت های آموزشی و تصحیح عملکرد بر مبنای مفاهیم ذکر شده یکپارچه شده ­اند ، سه گام اول این فرایند، بیانگر مرحله اجرای استراتژی است (ابزارهای پشتیبانی متنوع، چه کمی و چه غیر کمی برای سهولت بخشیدن اجرای هر گام ضرورت دارد) ابزارهای دیگری نیز برای گسترش فعالیت ها ضروری هستند. روند تازه هر چه بیش تر به علوم و پیچیدگی های همراه با آن رو آورد. در لایه های گوناگون صنایع و کسب و کارهای اقتصاد دانش پایه، توجه به زمان و بهره برداری بهینه از آن، پیوسته رو به افزایش خواهد بود.

از سوی دیگر وقتی منحنی ارزشی شرکتی فاقد تمرکز باشد، ساختار هزینهای آن رو به بالا رفته و مدل تجاری پیچیدهای برای اجرا و پیاده کردن خواهد یافت. همهگیری بیماری در بسیاری از صنایع، پویایی و ارزشهای موجود آن را در بازار کاهش داده است.به فرض مثال، سرمایهگذاریهای مشترک برای شرکتهای فناوری مبتنی بر سیستم ابر به کارمندان از راه دور کمک میکند تا علاوه بر ارتباط برقرار کردن با یکدیگر همکاری نیز بکنند در حالیکه به بازارهای املاک و مستغلات تجاری و صنعت هواپیمایی فشار میآورد. پس اگر از این شبکهها صرفا برای تبلیغ برندتان و پست کردن بکلینکهای اتوماتیک استفاده کنید، دارید راه را اشتباه میروید (بکلینکها، لینکهای ورود به صفحه وبسایت هستند).

با پرسیدن سوالهای بالا از خود و با لحاظ کردن نظر مشتری، به جوابهای جدیدی خواهیم رسید که موجب کاهش هزینه و ارائه محصولی جدید خواهد شد. اپل در سال 2003 با محصول خود iTunes وارد بازار موسیقی دیجیتال شد. همانطور که طرح استراتژی یلوتیل مشاهده میشود، شرکت بجای پراکنده نمودن تلاش رقابتی بر روی کلیه عوامل رقابتی، تمرکز خود را معطوف نمای استراتژیک یلوتیل کرد تا محصول تهیه کند که در عین سادگی جذابیت همیشگی داشته باشد. چه چیزهایی را باید درباره چرخه بازار بدانم؟

برای نیل به این مقصود، شرکتها باید درک مناسبی از چگونگی قرائت این منحنی داشته باشند. مدیران در هر ردهای براحتی به این درک میرسند که دخالت سطح بالا در این کاربری برایشان مثمرثمر است. این شرکت دریافت که بازار روستاها نه تنها نسبت به قیمت آگاهی دارد ، بلکه کیفیت را درک می کند. مردم اپلیکیشنهای تلفن همراه را بهعنوان یک ابزار تسهیلکنندهی معاملات پذیرفتهاند و شرکتها نیز تلاش میکنند روشهای بهتری برای ادغام این ابزار با استراتژیهای بازاریابی خود بیابند.

اضافه کرد. اما هدف این مقاله پرداختن به مفهومی نسبتا جدید در دنیای بازاریابی است، اقیانوس آبی. فروش جزء کوچکی از مجموعه عظیم بازاریابی است و در واقع فروش فقط یکی از چندین و نه مهمترین وظایف بازاریابی به شمار میرود. این پرسش و علاقه استن در نهایت منجر به انتشار مجموعه کتاب ها و دیدگاه هایی شد که امروزه با عنوان استراتژی ماهی قرمز بنقش شناخته می شود. از لحظهای که این محصول وارد قفسههای فروشندگان شد یعنی از ژولای 2001 به بعد فروش آن به شدت رشد یافته است.

سادگی عرضه تنها دو نوع محصول در آغاز کار، یعنی شراب سفید و قرمز، کار کاسلا را آسان کرد و کار انبارداری را به حداقل رسانید و بیشترین حجم جابجایی در انبار را به همراه آورد. وقتی یک منحنی ارزشی مطرح میشود، استراتژی اقیانوس آبی را در مورد یلوتیل با کیفیت مکمل یکدیگر همراه مییابیم.

استراتژی اقیانوس آبی را می توان در همه مشاغل و صنایع اعمال کرد. جعبههای شراب نیز همین ترکیب را داشتند و نام یلوتیل بطور برجسته روی دو طرف جعبه نقش بسته بود. متأسفانه علیرغم نقش مرزگستری این مدیران و اهمیت استراتژیک آنها در مبادلات ارتباطی، توجه اندکی به نقش ویژه مدیر مشتریان بزرگ در اجرای استراتژی فروش مبذول شده است. نکته قابل توجه اینجاست که سرمایه های فرهنگی و انسانی اجزاء اصلی ارزش گذاری برندها در سطح بین المللی محسوب می شوند و هر ساله سهم بیشتری به خود می گیرند و از آنطرف سهم دارایی های فیزیکی و تکنولوژیکی شرکتها ارزش خود را در ارزش گذاری برند هر ساله از دست می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید