برنامه بدنسازی حرفه ای فیتنس – تن ورز

ای ام اس یک دستگاه و روش است برای تحریک بیشتر عضلات نه یک ورزش. چرا با یک برنامه منسجم و دقیق شروع نمی کنید که ویژه بدن شما و بر اساس آنالیز نیازها و ضعف های شما طراحی شده باشد؟ کمپانی هایی که این لباس ها را طراحی کرده اند ادعا می کنند شما می توانید با آن تمرین کنید و در مدت کمتری از مزایای ورزش بهره مند شوید! این بار با حقیقتی دیگر از دنیای فیتنس و بدنسازی همراه شما هستیم. تدوین و اجرای برنامه ورزشی تخصص احتیاج دارد و کسانی که قصد مربیگری دارند باید با آموزش و امتحان مدرک دریافت کنند.

میتوانید برنامه های خود را به سادگی در اپلیکیشن جای دهید تا هم همیشه همراهتون باشه و هم آموزش انجام صحیح حرکات به شما نمایش داده بشه اگر برنامه تمرینی ندارید میتونید از برنامه های ( ساده تا فوق حرفه ای ) ما در اپلیکیشن استفاده کنید. این معجزه ای ام اس نیست که وزن شما کم شده. حرکات تمرینی مداوم و سنگین این ورزش و ضربات متوالی به عضلات تحتانی بدن و مفاصل می تواند در افرادی که از اضافه وزن بالایی برخوردارند یا به عبارتی افراد چاق سبب احتمال افزایش آرتروز زودرس شود. لازم به ذکر است که افراد سالخورده و آن دسته از افرادی که دچار کمر درد و یا پا درد هستند، باید از این نوع دوچرخه ثابت استفاده کنند، زیرا پدال زدن در آن راحت تر و احتمال آسیب دیدگی و صدمه بسیار کمتر است.

احساس گرسنگی به تعداد سلولهای چربی وابسته است. غذاهای چربی اشباع نشده شامل آووکادو، دانه ها، آجیل ها، کره بادام زمینی، ماهی (ماهی قزل آلا، ماهی تن، ماهی خال مخالی)، روغن ها (زیتون، بادام زمینی، کنجد) و محصولات سویا (توفو، شیر سویا) است. رژیم غذایی بدنسازان معمولا شامل ماهی، گوشت، تخم مرغ و پروتئین آب پنیر است و باقی آن را معمولا مواد غذایی کم چرب یا کربوهیدرات مانند غلات، سبزیجات و میوه ها تشکیل می دهند.

آنها به شما می گویند باید در کنار این روش حتما رژیم غذایی را رعایت کنید. البته که کاهش وزن با ورزش در کنار رژیم را به شدت توصیه می کنم اما ورزش اصولی! ممکن است حتی در کنار تمرین، رژیم غذایی را رعایت کردهاید اما به نتیجه دلخواه نرسیده اید. در سطح حرفه ای باید هفته ای ۵ روز تمرین کرده و به مدت ۱۲ هفته آن را تکرار کنید. این پدیده جدید دنیای فیتنس ادعاها، مزایا و معایبی دارد که در ادامه درباره آن صبحت می کنم.

آیا ای ام اس EMS باعث لاغری می شود؟ چسب لاغری فیتنس پچ برای پوستهای حساس مناسب نیست. از کرم های لاغری موضعی گرفته تا ماساژ لاغری و … می دانم که شاید این چیزها برای خیلی از شما مهم نباشد! دریافت کالری مازاد شما را قادر میسازد تا در باشگاه بتوانید بیشترین تلاش را انجام داده و ریکاوری مطلوبی نیز داشته باشید. پس مراقب باشید تا زیر دست یک مربی ناآگاه آسیب نبینید. فرض کنید همین فردا شما به یک استودیو فیتنس می روید و تمرین را شروع می کنید. در هنگام خریدن تجهیزات ورزشی باید به این نکته توجه داشته باشید که وسیله ایی که شما برای ورزش مورد نیازتان می خواهید دقیقا چیست چرا که تجهیزات مربوط به ورزش یوگا با پیلاتس و ایروبیک تفاوتهایی با هم دارند.

در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی مکمل ها با فیتنس بانوان همراه ما باشید. ممکن است بسیاری از این تحقیقات با حمایت مالی کمپانی های تولید کننده EMS انجام شده باشد، پس مواظب باشید و زود در مورد نتیجه هر تحقیقی قضاوت نکنید. همیشه به خاطر داشته باشید که عضلات به صورت جفت عمل می کنند؛ بنابراین وقتی یک قسمت از مفصل منقبض می شود، طرف مقابل کشیده می شود. چیزی که اکثر خیلی ها به دنبال آن هستند.

از جمله حرکات فیتنس ساده ولی مهم که در آن پاها به اندازه ی عرض شانه باز و دست ها به صورت افقی در جلوی بدن نگه داشته می شوند. در سال های اخیر EMS وارد حیطه تناسب اندام شده است و کمپانی های متعددی EMS های پوشیدنی (جلیقه ها و لباس های کل بدن) EMS Whole Body را تولید کرده اند که به صورت بی سیم (Wireless) توسط یک تبلت و با هدایت مربی کنترل می شوند. از بی فعالیتی دوری کنید؛ حتی کمی ورزش با هر سطحی از شدت بهتر از هیچی است.

سطح حرفه ای: شما به حرفه ای ترین بخش برنامه تمرینی وارد شده اید و اکنون باید تمام توان خود را برای انجام هرچه بهتر تمرینات به کار بگیرید. قبل از انجام تمرینات ورزشی برای دریافت انرژی و بالا رفتن استقامت بهتر است چه چیز هایی مصرف کنیم ؟ در اصل در رشته بدنسازی اصولا حجم زیادی به بدن داده می شود و تمرینات آن تعداد کم وزنه با حداکثر سنگینی است اما در فیتنس هدف ، تقویت قدرت عضله ای است و در آن تعداد وزنه های بالا با وزن متوسط می باشد. داور تعداد تکرارهای معتبری را که هر ورزشکار در ایستگاه خود انجام می دهد، شمارش می کند و آنها را روی برگه ی کنترل می نویسد و با صدای بلند برای ورزشکار شمارش می کند.

این تحقیقات نشان داده است که استفاده از EMS می تواند روی افزایش قدرت عضلانی در ورزشکاران و غیرورزشکاران موثر باشد. این دستگاه که تولید کننده پالس های الکتریکی است به وسیله الکترود به عضلات مد نظر متصل می شود و تعداد و شدت انقباض در ثانیه افزایش می یابد! به طور خلاصه ای ام اس روشی است که در آن این دستور به جای مغز از یک دستگاه صادر می شود!

همچنین برای نواحی پایینی بدن، قیمت یک بسته 9.8 دلار است اما دارای 36 پد پا است. ما برای اینکه بتوانیم عضله خود را منقبض کنیم و حرکتی در بدن ایجاد کنیم ابتدا دستور را در مغز که مرکز فرماندهی بدن است صادر می کنیم. اما در تحقیقات انجام شده از دستگاه های EMS استفاده شده (الکترود به وسیله سیم مستقیم به عضله متصل می شود) نه از جلیقه ها و لباس های کل بدن EMS. قیمت جلیقه های تمرینی ای ام اس از ۱۵۰ الی ۶۰۰ میلیون تومان متغیر است و استودیو های متعددی که در کشور راه اندازی شده بابت ۲۰الی ۳۰دقیقه تمرین هزینه ای بین ۱۵۰الی ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر جلسه از شما دریافت می کنند.

شما هم چون هزینه کرده این حرفشان را گوش می کنید و کمتر می خورید و وزن تان هم کمتر می شود. پس می توانید با EMS کمتر تمرین کنید و بیشتر کالری بسوزانید. مصرف این نوع مکمل ها می تواند با عوارض جانبی همراه باشد. بیشتر کسانی که فیتنس کار می کنند اینگونه به نظر می رسد که در حال کم کردن چربی هستند. به طور کلی اگر میبینید یک سلبریتی بازیگر یا ورزشکار حرفه ای از یک روش خاص استفاده و در فضای مجازی منتشر می کند، حتماً به آن محصول کمی مشکوک شوید و بیشتر تحقیق کنید چون پول های زیادی این وسط جا به جا شده است.

نتایج کسب شده از این تحقیق و تحقیات مشابه تأیید میکند افزایش وزن برای برخی افراد خیلی سخت و طاقت فرسا است. مثلا بعضی از خانمها در بالاتنه درشت هستند و برخی دیگر استخوان لگن درشتی دارند، فردی باریک و فرد دیگر پهن است و… بنابراین پیش از انجام تمرینات از گرم شدن آنها مطمئن شوید. از میله دستگاه آویزان شوید. ای ام اس برای اولین بار در قرن ۱۸ ابداع شد و پس از آن کاربرد اصلی آن در فیزیوتراپی و بازتوانی مشکلات اسکلتی-عضلانی بوده است. پس نمی توان وزن کم شده با رژیم و فعالیت بدنی را صرفاً به ای ام اس نسبت داد.

و انجام تمرین با آنها کالری سوزی را تا چند برابر افزایش می دهد. فقط می خواهید به این سوال پاسخ دهم که آیا ای ام اس سریع لاغر می کند یا خیر؟ سابقه این دستگاه در ورزش به سال ۱۹۶۰ برمی گردد، جایی که برای اولین بار ورزشکاران شوروی سابق از روش آن برای آماده سازی خود استفاده کردند و ادعا کردند این روش نیروی عضلانی را تا ۴۰درصد افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید