تریسی و ویرسما (Treacy And Wiersema)

اما پس از خارج کردن رقیبان از بازار، قیمت محصولات خود را بالا میبرند که این روشی غیرقانونی است. فهرستی از هر رقیب تهیه کنید که شامل آدرسها، تعداد کل کارمندان، ارقام فروش، بازار هدف، سهم بازار، مزایا و معایب آن باشد. انجمن بازاریابی آمریکا آخرین تعریف از بازاریابی در سال ۲۰۱۶ را اینگونه بیان می­کند:”بازاریابی، مجموعه ­ای از فعالیتها و فرآیندهای ایجاد، انتقال، ارسال و تبادل هر آنچه که برای مشتریان، ارباب رجوع، شرکای تجاری و در کل برای جامعه ارزشمند باشد، است. طبق آمار شمارنده، ۵۲ درصد از کل ترافیک اینترنت در حال حاضر از طریق تلفن همراه ایجاد میشود و میزان استفاده از رایانه رو به کاهش است.

در طول مطالعات خود با کتاب های زیادی برخورد کردم، لیکن کتاب حاضر را از جهت نوع نگاه به موضوع پیش بینی قیمت پسندیدم. البته فراموش نکنید که هدف اصلی در این نوع از بازاریابی برقراری ارتباط با دیگران است و نه فروش مستقیم. به شرکت شما زنگ میزند و با مسئول فروش صحبت و نارضایتی خود را اعلام میکند. عدم توجه به جزئیاتی که مد نظر مشتری است؛ باعث نارضایتی مشتری میشود. همانطور که در بالا گفتیم بررسی دلایل نارضایتی و رضایت مشتریان به شما کمک میکند تا تکنیکهای فروش و بازاریابی خود را اصلاح کنید. فروش جزء کوچکی از مجموعه عظیم بازاریابی است و در واقع فروش فقط یکی از چندین و نه مهمترین وظایف بازاریابی به شمار میرود.

در واقع می­توان گفت که بازاریابی یکی از بخشهای کسب و کار است که تمرکز بر روی مشتریان فعلی و بالقوه را تضمین میکند. آن ها هم می توانند افزون بر برآوردن نیازهای مردم خود، فرآورده های گران قیمت پرورشی را به دیگر کشورها صادر نمایند و این آغاز راه بهره گیری از فرصت های تازه می باشد.

طبق توضیحات ارائه شده، فرآیند بازاریابی با یک ایده و یا یک محصول جدید و نوآورانه آغاز نمیشود. زمانی که بازدید از وبسایت شما آغاز میشود، حتما فرمی در قسمتی از صفحهٔ اصلی وبسایت قرار دهید که امکان دریافت ایمیل بازدیدکنندگان به وسیلهٔ آن وجود داشته باشد. این مشتری در خرید بعدی، انتظار دارد، این مشکل برطرف شده باشد، در صورتیکه این اتفاق نیافتد، حتما خریدهای بعدی خود را از فروشگاه دیگری انجام میدهد.

این کار تعامل بین مشتری و مجموعه را افزایش میدهد. ایجاد رابطه بین مشتریان و محصولات است. هرچه برخورد کارمندان با مشتریان صمیمیتر باشد و به احساسات آنها اهمیت بیشتری داده شود، همدلی بیشتری ایجاد میشود. آشکار شده است که همه چیز در عالم همواره با نظم، قانون، و وضعیت پیش بینی پذیر، و ماشین گونه رخ نمی دهد. ساختارهای خشک و هرمی با مقررات مشخص و انعطاف نا پذیر، جای خود را به مدیریت نرم، همکاری، و فعالیتهای تیمی داده است. اکنون زمان آن است که با مشتریان در جهان واقعی در ارتباط باشید. به همین خاطر هم در جهان امروز همه کارآفرینان و مدیران کسب و کار تمایل دارند که کشتی کسب و کار خود را به درون اقیانوس قرمز بیندازند.

در واقع استراتژی اقیانوس آبی بیانگر مدل نوآوری تجاری به جای تقلید تجاری است. ارزیابی اقدام و موقعیت استراتژیک Strategic Position and ACtion Evaluation روشی برای انتخاب استراتژی مناسب براساس عوامل درونی و بیرونی سازمان است. این خط نشان دهنده نوع استراتژی است که برای سازمان توصیه می ­شود و می­ تواند به صورت تهاجمی، رقابتی، تدافعی یا محافظه کارانه باشد. شما با دقت در ارائه خدمات، میتوانید یک رفتار مشتری مدارانه نشان داده و میتوانید نظر مثبت مشتریان را جلب کنید. انتشار محتوای مورد علاقه کاربر: با انتشار مطلب جدید میتوانید این مطلب را در ایمیلی به اطلاع مخاطب هدف خود برسانید تا او با کسب و کار شما تعامل داشته باشد و به او نشان دهید که برای این تعامل، محصول و خدماتی در برای او در نظر گرفتهاید.

به طور مثال میتوانید بستههای مختلفی را برای خدمات خود در نظر بگیرید که هر بسته شامل مجموعهای از امکانات باشد. ارزشآفرینی از دید مشتریان تعارف مختلفی دارد. از نکات مثبت بازاریابی ایمیلی این است که میتوان از روشهای مختلفی بهره گرفت تا ایمیل، تنها برای مخاطب هدف ارسال شود.

در حقیقت، عملیات بازاریابی موجب آگاهی بیشتر مشتری از ویژگیهای مختلف محصولات و به منظور جذب و جلب نظر وی به کالا یا خدمت نامبرده در بازار هدف میشود. اغلب دو یا چند کارخانه ی ضامن، سازمانی مجزایی را تشکیل می دهند و مالکیت خود را نسبت به موجودیت جدید با رقبا به مشارکت می گذارند. باید با انواع مختلف استراتژی تمایز آشنا شوید.

بدین منظور لازم است روابط عمومی بالایی داشته باشید، مهارت تجزیه و تحلیل دادهها و اطلاعات خود را بالا ببرید، فن بیان، در مذاکرات و مصاحبهها را بیاموزید و بر برنامهریزی آینده و تعیین اهداف با توجه به پتانسیل سازمان متمرکز شوید. اگر منشی، جواب شما را ندهد یا با پرخاشگری از شما بخواهد که سر جای خود بنشینید، احتمالا ناراحت میشوید و حتی ممکن است از ملاقات با پزشک منصرف شوید.

کسب و کارهای محصول محور، تمام توجه خود را روی محصول میگذارند و آن را با کیفیت روانه بازار میکنند. مثال هایی از این بازارها عبارتند از صنعت ارتباطات، پزشکی، بیوتکنولوژی، دارویی، سخت افزار کامپیوتر، نرم افزار کامپیوتر و تمام صنایع ایجاد شده بر پایه ی اینترنت. در فایل استراتژی بازاریابی مشتری مدار ، مطالب ارزشمند در زمینه مشتری محوری در بازاریابی، شناخت بازار و توسعه راهبردهای بازاریابی، بخش بندی بازارها و مشتریان از دیدگاه های صاحب نظر بازاریابی با ۱۸۲ اسلاید ویژه ارائه می گردد و می تواند برای مدیران کلیه کسب و کارها و سازمان های تولیدی و خدماتی، همچنین دانشجویان کلیه رشته ها و کارمندان محترم در کلیه صنوف و کلیه عزیزانی که راهبردهای بازاریابی را ارزشمند می دانند؛ مورد استفاده قرار گیرد.

پیتر دراکر متفکر صاحب نام رشته مدیریت میگوید: هدف بازاریابی افزایش فروش است. در واقع طرفداران محصول محوری، ابتدا محصول خود را آماده میکنند سپس با تبلیغات بیشتر، فروش خود را افزایش میدهند. تمام بخشهای شرکت با شناخت نیازهای این سری از مشتریان سعی میکنند که هر بیشتر آنها را راضی نگه دارند. بودجه بازاریابی این کسب و کار هم (درست مثل تمام کسب و کارهای دیگر دنیا) محدود است. آنها را در مورد تمام جنبههای استراتژی CRM خود مطلع، آموزش دیده و به روز نگه دارید. با آموزش درست رفتار با مشتری، کارکنان تکنیکهای بیان درست مسائل، توجیه کردن مشتری و متقاعد کردن او را یاد میگیرند.

ارزیابی عملکرد به وسیله کارت امتیازی متوازن (BSC) که به عنوان سیستم اندازه گیری عملکرد در ارائه یک ترکیب درست از اقدامات مالی و غیرمالی به حساب می آید انجام گرفت. بازاریابی در حقیقت به عنوان یک فعالیت مدیریتی اجتماعی تعریف میشود و در آن افراد و گروهها از طریق تولید و مبادله کالا با یگدیگر به امر تامین نیازها و خواستههای خود اقدام میکنند.

البته راهکارهای متنوع دیگری نیز وجود دارند؛ به عنوان مثال با افزایش تعداد دنبالکنندههای اینستاگرام خود امکان قبول تبلیغها را خواهید داشت و با این کار جریان درآمدی برای خود ایجاد میکنید. با کمک بخش مشتری مداری crm مایکروسافت میتوانید، مشتریان خود، نظرات و نیازهای آنها را دستهبندی کنید. همدلی یک معجزه در بخش بازاریابی است. یک استراتژی موفق بازاریابی، مشتری را در مرکز همه برنامه ریزی ها و تصمیم گیریها قرار میدهد. این برند برای هر جفت کفش خریداریشده، به افراد نیازمند یک جفت کفش میدهد و تاکنون بیش از ۶۰ میلیون جفت کفش جدید به نیازمندان اهدا کرده است.

میلیون ها پدر و مادر در سراسر دنیا نگرانند چون فرهنگ بومی خود را هدف تهاجم می بینند آنان احساس می کنند که ایالات متحده فرزندانشان را از راه بدر می کند. روش های زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. فعالیتهای بازاریابی اینترنتی میتواند هزینهٔ زیادی به همراه داشته باشد، اما خوشبختانه امکان سازگار کردن هزینهها با تمامی بودجههای منظور شده برای بازاریابی وجود دارد. با توجه به این امر، مسئول فروش یا ارتباط با مشتری، باید همواره با صبر، رضایت مشتری را جلب میکند. در واقع هدف، شناختن و درک مشتری به نحوی است که کالا یا خدمت ارائه شده دقیقاً متناسب با نیازهای وی باشد و خود، خود را به فروش برساند.

امروزه هم که با حضور اینترنت، امکان ارائه کاتالوگ به صورت آنلاین به وجود آمده است و راهی برای استفاده بیشتر از این روش باز شده است. در نهایت باید بدانید که هر چند استراتژیهای بسیار متنوعی برای بازاریابی وجود دارد، اما میتوان دو نوع اصلی آن را بازاریابی تجارت به تجارت و تجارت به مشتری در نظر گرفت. اینفوگرافها یا ویدئوهایی که امکان بهاشتراکگذاریشان در پلتفرمهای مختلف شبکههای اجتماعی وجود داشته باشد. 4. بر روی مشتریانی تمرکز میکنند که امکان تبدیل شدن آنها به مشتری وفادار بیشتر است.

بنابراین، استراتژیهای قیمتگذاری خود را برای رسیدن به حداکثر رضایت مشتری تعیین میکنند. مدارا بهترین راهکار برای جلب رضایت مشتریان شاکی است. برخی از شرکتها برای جلب بازخورد مشتریان خود، گزینه امتیازدهی را هم دادهاند. چنانچه یک شکرت تولیدی یا خدماتی، به افزایش کیفیت کار خود اهمیت ندهد و روال سابق را در پیش بگیرد، شرکتهای رقیب با ارائه بهتر خدمات و محصولات مشتریها را به خود جلب خواهند کرد. در گزارش حاضر، ابتدا به طور مختصر به معرفی مفاهیم بازاریابی و همچنین بازاریابی مشتری­ محور پرداخته شده است و بعد از معرفی مراحل پیاده­ سازی بازاریابی مشتری­ محور، راهکارهایی برای شناخت، جذب و تعامل سازنده با مشتریان ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید