تفاوت بدنسازی و فیتنس چیه؟

ضمن این که میتوانید پس از چند نوبت که از تردمیل در منزل استفاده کردید، یکی از نوبت های تمرینی خود را در محیط باز انجام دهید تا روحیه و شادابیتان حفظ شود. افراد میتوانند به منظور ورزش کردن در منزل از گجتهایی مانند طناب هوشمند، ساعت هوشمند، دوچرخه ورزشی هوشمند، تردمیل قابل حمل و کتل بل هوشمند استفاده کنند. یکی از راندهای مسابقه فردا، راند فیگورگیری است که این آیتم با بخش فیگورگیری پرورش اندام متفاوت است و بدن های این ورزشکاران ساده تر بخش حرفه ای پرورش اندام است.

حال که تااینجا مقاله بدن سازی یا زیبایی اندام چیست ؟ فیتنس یا همان زیبایی اندام، این روزها به ورزشی محبوب تبدیل شده و افراد زیادی هستند که می خواهند نه فقط وزن خود را کم کنند یا سلامت بدنی خود را بهبود بخشند، بلکه از اندامی زیبا و تراش خورده هم برخوردار شوند. بعضیا فقط میخوان هیکلشون بزرگ بشه و برای زیبایی یا شایدم خودنمایی، عضلاتشونو بیشتر کنن، بعضیا هم ممکنه تمریناتی رو برای نوع ورزش خاصی انجام میدن.

توجه کنید که تناسب اندام فقط به معنای حجم گرفتن و بزرگ شدن نیست بلکه باید با یک رژیم مناسب، درصد چربی را پایین بیاورید، عضله سازی را بالا ببرید و عضلات هدف را نمایان کنید. ورزشکاران برای داشتن حداکثر عملکرد به استراحت زیاد و رژیم غذایی سالم نیاز دارند و این بدان معناست که آن ها ممکن است مجبور شوند از مهمانی های شبانه خودداری کرده و از جلساتی که صرف خوردن کیک یا کلوچه می شوند خودداری کنند.

حفظ رژیم غذایی مناسب می تواند مجموعه ای از فعالیت های اجتماعی محبوب فرد را تحت تاثیر قرار دهد. بله. در واقع تمام ورزش ها دست کم در مقاطع مبتدی نیازمند هزینه هستند و بدنسازی هم از این قاعده مستثنی نیست. ورزشکاران و در مواردی، والدین آن ها از پرداخت هزینه برای درس گرفته تا سرمایه گذاری در لوازم، می توانند هزینه های بسیاری را در سال متحمل شوند. Zumba نخستین بار در سال ۱۹۹۰ توسط آلبرتو بتو پرز (Alberto beto perez) کلمبیایی ابداع و با استقبال مردم کلمبیا روبه رو شد و پس از آن به کشورهای امریکای جنوبی ورود پیدا کرد ودر اندک زمانی مورد توجه جامعه جهانی قرار گرفت تا جایی که بر اساس آمارهای جهانی بیش از ۱۵ میلیون نفر در ۱۸۵ کشور جهان به آموزش و یادگیری و انجام ورزش زومبا پرداخته و حضوری مستمر در کلاس های این ورزش دارند.

این خستگی ممکن است باعث کاهش توانایی ورزشکاران در لذت بردن از زمان استراحت شود. تبدیل شدن به یک ورزشکار ستاره نیاز به تمرین بسیار زیادی دارد که زمان زیادی می برد. در هر حال بهتر است آنقدر با مربی خود تمرین کنید تا برای ارتقای تمرینات احساس راحتی داشته باشید. اما برخی خانمها بدون درنظرگرفتن این نکته با کاهش حجم غذای خود سعی میکنند وزن کم کنند. ممکن است در مجلهها و سایتهای ورزشی حرکات ورزشی مختلفی را ببینید اما باید در شروع کار حرکات پایهای را انجام دهید.

درطول هفته باید حداقل یک بار بر روی هر کدام از گروه عضلات بدن کار کنید. اگر شخصی که برای شما برنامه میریزد حرفهای باشد بیش از 4 روز در هفته به شما تمرین نمیدهد. انجام تمرین منظم و حرفه ای مستلزم آمادگی جسمانی قوی و بدن سالم است که تغذیه نقش مهمی در آن دارد. همهی حرکات ورزشی در جهت پیشرفت فرد مذکور در رشتهی فوتبال صورت میگیرد؛ در نتیجه شخص ورزش بدن سازی را به منظور موفقیت در ورزش فوتبال انجام میدهد. از یک مربی بدنسازی یا یک ورزشکار حرفهای بخواهید تا به شما برنامهای بدهد که شخص شما نیاز دارید.

هنگامی که به حدی رسیدید که از وزنههای سنگین استفاده کردید، از کمربند مخصوص برای محافظت از کمر استفاده کنید. ابتدا از دمبل و وزنههای عادی شروع کنید. ورزش کراس فیت ترکیب شده از تمرینات سرعتی، تمرینات مقاومتی، وزنه برداری به سبک قدرتی و المپیک پلایومتریک انفجاری، تمرین وزن بدن،کتل بلز، ژیمناستیک و تمرین های استقامتی است. در متن توضیح دادیم که چند تفاوت اصلی در این دو نوع تمرین وجود دارد که مهم ترین موارد آن ها، زمان و شدت تمرینات می باشد. اگر هدف تان چیزی بیشتر از کم کردن وزن و تغییر روحیه است، به خاطر داشته باشید که ورزش های قدرتی هم مهم هستند.

آنها حرفه ای های ورزشند که اغلب اندامی ورزیده دارند و برای حفظ تناسب فیزیکی و فرم دادن به بدن شان به باشگاه می روند. به همین دلیل است که بسیاری از رشته های جدید توسط فدراسیون بدنسازی تایید نشده اند و مدارک مربیان از کشورهای حوزه خلیج فارس، مورد تایید فدراسیون بدنسازی نیستند و این دوره ها اغلب به صورت غیرقانونی در باشگاه ها آموزش داده می شوند. تمرینات فیتنس پرفشارو با شدت بالا نیستند و نیاز به تغذیه ی با کربوهیدارت بالا همچون دوران حجم ندارد. 5-jumping jack: یکی از دشوارترین و حرفه ای ترین تمرینات با بتل روپ است که معمولاً در متدهای تمرینی نظیر کراس فیت استفاده می شود.

برای پرورش عضلات باید بیشتر از آنچه که میسوزانید کالری مصرف کنید. بیشتر متخصصان ورزشی توصیه میکنند که هر روز به ازای هر کیلو از وزن بدن 2 گرم پروتئین مصرف کنید. ساعات خود را هر دو یا سه ساعت تنظیم کرده و سر ساعت وعده غذایی مصرف کنید. حتما خود را با وزن به چالش بکشید. مي باشد، كه باعث كاهش وزن بيشتر و افزايش چربي سوزي و نتايج بهتر از حركات ورزشي و …

باشگاهها پر از دستگاههای مختلف برای وزنه زدن است اما در ابتدا این دستگاهها به شما برای ساختن یک ساختار بدنی منسجم کمک نخواهد کرد. اصطلاحا می گویند که بدون درد کشیدن عضله ای ساخته نخواهد شد، اما استفاده بیش از حد از عضلات در حین تمرینات قدرتی منجر به درجات متفاوتی از درد می شود که ممکن است چند روز ادامه داشته باشند. ورزشکاران ممکن است نتوانند شب قبل از بازی با دوستان تنقلات بخورند. ممکن است در ابتدا کمردرد نگیرید اما در آینده این مشکل را پیدا خواهید کرد.

بدنسازی و تلاش برای ایجاد توده عضلانی ممکن است منجر به دیمورفی عضلانی شود. بلند کردن وزن زیاد یا حرکت غیر معمول در تلاش برای ساختن عضلات می تواند منجر به پارگی ماهیچه ها و همچنین آسیب به رباط ها و تاندون ها و بافت نرم اطراف آن ها شود. برخلاف طناب معمولی، سیستم کراس روپ با طنابهایی با وزن متفاوت و قابل تعویض است تا بتوانید بین طنابهای متفاوت از سبک به سنگین را انتخاب و تمرینات لذت بخش و جالبی را تجربه کنید. در این مقاله از دیفرتو قراره شما رو با تفاوت بدنسازی و فیتنس آشنا کنیم.

3. حرکت راهپیمایی:زانو هاتو خم کن و پاها رو صاف رو زمین بزار ، و دراز بکش باسن خودت رو از روی تشک به سمت بالا بلند کن . این تمرینات بیشتر در مورد از بین بردن چربی بدن و داشتن اندامی زیباست. چیزی که ساندو را از سایرین متمایز میکرد زیبایی، ورزیدگی، قدرت و پرورش یافتگی عضلات و بدن وی بود و بیشتر به خاطر معروفیت ساندو بود که فروش هالتر ( هالتر یا میلوزنه (به فرانسوی: Haltère) یکی از تجهیزات ورزشی است که در تمرین با وزنه، بدنسازی، وزنهبرداری، و پاورلیفتینگ استفاده میشود.

همان طور که تمرین زیاد خوب نیست، تمرین کم هم مناسب نیست. هر چقدر امکانات باشگاه حرفه ای تر باشد و محیط بهتری را برای شما فراهم کند به همان نسبت قیمت کلاس بدنسازی نیز بیشتر خواهد بود. بسته به محدودیت زمانی شما می توانید در همان روز تمرینات کاردیو و وزنه برداری انجام دهید. این اختلال زمانی رخ می دهد که فرد برای عضله سازی بهتر دچار افراط می شود. در حالی که این تمایل به عضله سازی در ابتدای کار می تواند انگیزه ایجاد می کند، اما در صورت افراط در آن می تواند عضلات شما را از شکل طبیعی و زیبا خارج کند.

دیدگاهتان را بنویسید