در حال انجام بازاریابی ربایشی هستید

تولیدکننده به کمک بازاریابی میتواند محصول خود را به بازار معرفی کند. به جهت اهمیت بیشتر محصول یا خدمات شما در فرآیند های بازاریابی نسبت به مدل B2B، شما احتمالا به CTA یا ابزارهای قوی تری برای آسان کردن خرید نیاز خواهید داشت. تبلیغات با تعامل بیشتر مخاطبین در گوگل ادوردز، فیسبوک، توییتر و اکثر پلتفرمهای تبلیغاتی با هزینه CPC کمتر در جایگاه بهتر قرار میگیرند. انتشار محتوای ویدئویی، در افزایش تعامل مخاطبین با پستها بسیار تاثیرگذار است.

بازاریابی محتوایی، بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسبوکار شما است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز دارد و هدف کلی آن، جذب مخاطبین جدید و حفظ مخاطبان قبلی است. تصور کنید که شما یک بروشور محصول ایجاد کرده و آن را از طریق پست به مردم ارسال می کنید.

این اصول که به عنوان ۴P شناخته می شوند عبارتند از: محصول(product)، قیمت(price)، مکان(place)، تبلیغ(promotion). بازاریابی به مجموعه روشهای شناساندن محصول و یافتن مشتری گفته میشود. اصطلاح «بازاریابی دیجیتال» بین روشهای بازاریابی Inbound و Outbound تفاوتی قائل نمی شود. بازاریابی دیجیتال از سوی دیگر بطور ساده مانند چتری است که تمام تکنیک های بازاریابی صرف نظر از Inbound یا Outbound در زیر آن قرار می گیرند. در تاکتیک های دیجیتال Outbound هدف این است که پیام های بازاریابی مستقیما در چشم هر تعداد از مردم که می شود نمایش داده شود، جدا از اینکه چقدر این تبلیغات مرتبط یا مورد علاقه آنها خواهد بود. یکی از ساده ترین و پرقدرت ترین این ابزارهای بازاریابی وبلاگ است، که به وب سایت شما اجازه می دهد روی واژه هایی که مشتریان شما جستجو می کنند سرمایه گذاری کنید.

اگر شما یک برند لباس هستید، ممکن است عکس هایی از دیگران از یک پیراهن یا لباس استفاده کنید و یا از یک هشتگ برندسازی شده که باعث می شود مردم در برند شما مشارکت کنند استفاده کنید. مورد پژوهی: مطالعه دقیق موردی یا Case Study در وب سایت شما می تواند یک شکل موثر محتوا برای کسانی باشد که آماده تصمیم گیری برای خرید هستند، زیرا این امر به شما کمک می کند که به طور مثبت بر تصمیم مشتری تاثیر بگذارید. با بازاریابی دیجیتال، اغلب احساس می شود که شما می توانید نتایج را بسیار سریعتر از آنچه که ممکن است در مقایسه با بازاریابی آفلاین مشاهده کنید، به این دلیل که اندازه گیری ROI یا بازگشت سرمایه آسان تر است.

تبلیغات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی، این روزها مورد توجه بسیاری از کسب و کار های نوپا و باسابقه قرار گرفته است به صورتی که بخشی از بودجه تبلیغات به بازاریابی دیجیتال و رشته های زیر مجموعه آن اختصاص یافته است. یک تیم بازاریابی پنج نفره احتمالاً نیازی به یک متخصص حرفهای سئو ندارد که تمام مهارت آن بر روی سئو متمرکز است. قسمت عمودی تی، نشاندهنده عمق تخصص و مهارت فرد در زمینه کاری خود و قسمت افقی تی، نشاندهنده گستردگی تواناییهایی (به جز تخصص خود) است که فرد میتواند با متخصصان دیگر حوزهها همکاری داشته باشد. منظور از مخاطب ویژه، فردی است که فقط یک بار با شما همکاری نمی کند و ممکن است حتی تا سالیان دراز هم به این همکاری ادامه دهد و این موضوع بسیار ارزشمند می باشد.

یکی از روش های بازاریابی اینترنتی، بازاریابی محتوایی یا تبلیغات از طریق تولید محتوای ارزشمند است. صرفنظر از اینکه کمپانی شما چه چیزی می فروشد، بازاریابی دیجیتال هنوز در ساخت تجربه رابط کاربری، شناسایی نیاز مخاطبان و تولید ارزش با محتوای آنلاین نقش دارد. اگر وقت خود را صرف ساختن یک تجربه کاربری جامع برای شناسایی نیازهای مخاطبان، و همچنین ایجاد یک محتوای آنلاین با کیفیت به منظور جذب و تبدیل کاربران به مشتری و سئوی وب سایت خود متمرکز کنید، احتمالا در شش ماه اول نتایج چشم گیری دریافت خواهید کرد. نه تنها می توانید اندازه گیری کنید که چه تعداد افراد با محتوای شما در تماس هستند، بلکه شما نیز می توانید مشتریان بالقوه خود را از طریق این اطلاعات شناسایی کنید.

برای درک بهتر این موضوع به مثال زیر توجه کنید. مثلا پست های حمایت شده توسط BuzzFeed مثال خوبی در این زمینه است. با بازاریابی دیجیتال، می توانید روند و الگوهای رفتار افراد قبل از رسیدن به مرحله نهایی در سفر خرید مشتری را شناسایی کنید، به این معنی که می توانید تصمیمات آگاهانه تری در مورد نحوه جذب آنها به وب سایت خود از همان ابتدای آشنایی با وب سایت یا برند خود بگیرید.

اگر شما می توانید تجربه و سفر مشتری خود را در چرخه خرید با استفاده از فن آوری های دیجیتال بهبود بخشید، حتما منجر به بهبود رشد کسب و کار شما می شود. اما نوع محتوایی که ایجاد می کنید بستگی به نیازهای مخاطبان شما در مراحل مختلف در سفر خریدشان دارد. برای این منظور، احتمالا شما بر روی تسریع سفر مشتری از زمان ورود به وب سایت تا پایان خرید تمرکز خواهید داشت. این اطلاعات به شما کمک می کند تا زمان و سرمایه خود را نسبت به بازدهی کانال و اینکه چه تعداد کاربر از این شبکه ها به وب سایت شما آمده اند، تقسیم بندی و اولویت بندی کنید.

مدام جستجو کردهایم تا مطمئن شویم چیزی از قلم نیافتاده است و اکنون مطمئن هستیم که هیچ مرجعی پیدا نخواهید کرد که تا این حد برای شما کامل و کاربردی باشد. مطلب بازاریابی محتوایی چیست به شما کمک میکند تا بدانید چه مواقعی سراغ سفارش تولید محتوا بروید و چه زمانی خودتان شروع به مثلاً تولید محتوا فروشگاه اینترنتی کنید. کوان (Kevan) در تیم بازاریابی بافر، این مدل گری وی را ابر و خاک نامگذاری میکند. بازاریابی همواره به این مساله میپردازد که چگونه در زمان مناسب و مکان مناسب با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. برای مثال: استفاده از بنر های تبلیغاتی که در بالای بسیاری از وب سایت ها برای ترویج دادن کالا یا خدمات به مردمی است که آمادگی این تبلیغات را ندارند.

موفقیت در روش نمایندگی تضمین شده است و همه میتوانند از این سیستم استفاده کنند. شرکت ها از بازاریابی ایمیلی به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند. مارکتینگ از چهار اصل تشکیل شده است که به عنوان قلب استراتژیک هر فعالیت تجاری مطرح می شود. دقت داشته باشید که حتما برای احترام به مشتری لینک لغو عضویت را قرار دهید. اما این به آن معنا نیست که همه ی کمپانی ها می بایست بازاریابی دیجیتال را به یک شکل پیاده کنند.

بسیاری از بخش های بازاریابی باید کارهای تکراری مانند ایمیل، رسانه های اجتماعی و سایر فعالیت های وب سایت را خودکار کنند. گزارشات تحقیقی: گزارشات و اطلاعات درباره صنعت می تواند برای مرحله آگاهی نیز مفید باشد و معمولا توسط رسانه های جمعی یا رسانه صنایع انتشار می یابند. ولی این ایده ای است که احتمالا در آینده در سرویسهای پخش ویدئوی ایرانی نیز اجرا خواهد شد. اگر قبلا در روزنامه ای تبلیغ کرده اید، می دانید چقدر سخت است که برآورد کنید چه تعداد افرادی آن صفحه را دیده و به تبلیغ شما توجه کرده اند. اینکه فعالیت های این شرکت قانونی بوده و همچنین دارای مجوز می باشد یا خیر را در مقاله بازاریابی شبکه ای شرکت نفیس می توانید بخوانید.

اما بسیاری از مردم تبلیغات شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام را در این دسته در نظر می گیرند. بر خلاف بسیاری از تلاش های بازاریابی آنلاین، بازاریابی دیجیتال به بازاریابان اجازه می دهد تا نتایج دقیق را بلافاصله ببینند. تنها با ابزار و تکنولوژی های مناسب است که شما قادر خواهید بود تا تمام اطلاعات فروش و کسب و کار، تماس های اولیه و ردپای های مشتری را برای تدوین یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر به کار بگیرید. به همین دلیل، نقش استراتژی بازاریابی شما جذب و تبدیل با کیفیت ترین سرنخ ها به مشتری از طریق وب سایت و کانال پشتیبانی دیجیتال برای افراد گروه فروش خود خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید