چرا بیت کوین استثنائی است؛ سوالاتی که کسی پاسخ نمیدهد!

تجربه مشترک دنیای متاورس هم این فرصت را به برندها میدهد! سوال: وب ۲، وب ۳ و متاورس چه تفاوتهایی با هم دارند؟ اما در وب ۳ کاربران محتوای خود را ایجاد و مدیریت میکنند و سپس میتوانند از آن درآمد کسب کنند. بنابراین کاربران کنترل کامل روی دادههای خود را دارند اما در عین حال باید از دادهها و داراییهای دیجیتال خود محافظت کنند. مگر اینکه برند شخصی خودشان را داشته باشند و محتوای مخصوص به خودشان را تولید کنند. مثلا هنرمندان میتوانند در فضای دیجیتال محتوا و محصول خودشان را تولید کنند و آن را به صورت انحصاری به عنوان توکن NFT بفروشند. بخش آکادمی صرافی بایننس (Binance Academy)، در گفتگویی با نیک، از او در مورد معامله (ترید)، سرمایهگذاری، استراتژیهای اصلی و سبک زندگیاش به عنوان یک تریدر و سرمایهگذار ارز دیجیتال، سوال میکند.

یک معامله خوب یا بد با نتیجه آن مشخص نمیشود. سپس، اصول کلی منطق در بخش بعدی فصل هفتم شرح داده میشود و سپس جزئیات منطق گزارهای (Propositional Logic) مشخص خواهد شد. در برههای از تاریخ، نمک در بسیاری از مناطق به عنوان ابزار واسطهای که ارزش کالاهای مختلف را مشخص میکرد، در برخی مناطق از صدفهای دریایی و حتی در یک دوره زمانی از پنبه هم به عنوان پول استفاده شد. دسترسی به این خدمات برای هر کسی که اتصال اینترنتی و کیف پول رمزنگاری دارد کاملا باز است و نیاز به هیچ مجوزی ندارد. در برخی از این بازی ها، بازیکنان می توانند از یکدیگر چیزهایی بخرند و پول واقعی را با پول مبتنی بر بازی مبادله کنند.

متاورس روش جدیدی برای تعامل افراد با محتوا و یکدیگر است. اما در Web3.0 سرویس آنلاین برای دسترسی به هر کسی باز است و نیازی به ثبت نام نیست. کاربران برای دسترسی به یک سرویس ثبت نام میکنند و به راحتی محتوا و خدمات ارزشمند دریافت میکنند. وب نسل دوم شامل دستگاههای تلفن همراه هوشمند، شبکههای اجتماعی، تراکنشها، محاسبات ابری و SaaS (نرم افزار به عنوان سرویس) بود. در Web2.0 یک نهاد متمرکز دسترسی به سرویس و دادههای کاربر را کنترل میکند.

از سوی دیگر متاورس به یک منطقه مجازی در آینده اشاره دارد که دسترسی به مجموعه متنوعی از سرگرمیها و پروژهها را با استفاده از واقعیت افزوده فراهم میکند. به این سبب، AI محبوبیت بسیاری دارد و افراد زیادی در حال ورود به این حوزه هستند. دوره آموزش تئوری و عملی الگوریتم ژنتیک برای آن دسته از دانشجویانی که به حوزه الگوریتم ژنتیک علاقهمند هستند و قصد دارند مطالب بیشتری در این خصوص یاد بگیرند، میتوانند از این دوره آموزشی استفاده کنند. شرکت اپل نیز مدتها است که در حوزه واقعیت افزوده فعالیت میکند.

در این بین زاکربرگ نیز وعده داده که طی دهه آینده تعداد کاربران متاورس به بیش از ۱ میلیارد نفر خواهد رسید. در حال حاضر زمین و خانه در متاورس به فروش میرسد، اما زیباسازی این فضاها احتمالا معماران آینده را حسابی درگیر میکند. وب ۳.۰ تغییراتی اساسی در خرید و فروش و پرداختها ایجاد کرده است.

این فضا به جای تعامل با برنامههای دو بعدی در تلفن همراه یا مرور در فضای وب از طریق صفحات یا برگهها، تعامل را در فضایی سه بعدی فراهم کرده است. صفحات وب و شبکههای اجتماعی که همه جا میتوانستیم از آنها استفاده کنیم. به جای ورق زدن صفحات در یک مرورگر وب، کاربران میتوانند به صورت مجازی تعامل داشته باشند و خود را در ساختمان مجازی غوطه ور کنند. مثلا سایت تخفیف لوکس آنلاین Yoox اینفلوئنسر مجازی خود را در سال ۲۰۱۸ راهاندازی کرد و او را در کمپینهای چند برند با لباسهایی از Calvin Klein و Tommy Hilfiger معرفی کرد. بیت کوین، واژهای که در آغاز حیاتش، آرمانهای آزادیخواهانه عدهای را فریاد زد و پس از گذشت چند سال به کانون توجه سرمایهگذاران و نهادهای مالی تبدیل شد.

در حال حاضر شرکت متا نیز اعلام کرده که نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار روی متاورس سرمایهگذاری خواهد کرد؛ رقمی قابل توجه که از ارزش بسیاری شرکتهای فعال در حوزهی فناوری بیشتر اس؛ برای مثال شرکت بتسدا به همراه تمامی حق امتیاز آثار آن به مایکروسافت با قیمت ۷.۵ میلیارد دلار فروخته شد.

این کفش به قیمت ۱۲.۹۹ دلار روی پلتفرمهای متاورس فروخته میشود و واقعا قیمت کمی برای چنین کالای لوکسی محسوب میشود. نسخه دیجیتالی این کیف در بازار Roblox با قیمتی بیش از ۴۱۰۰ دلار فروخته شده است که بیشتر از قیمت یک کیف فیزیکی گوچی Dionysus 4 است! به همین منظور در ادامه به صورت مختصر به معرفی تتر و ویژگی های آن پرداخته شده است. از دیگر ویژگی های مهم ارز تتر، مقبولیت بسیار آن است.

از طرف دیگر متاورس وجود دارد. در حال حاضر همه چیز در مراحل اولیه قرار دارد. در نهایت مهمترین حمایت که انتظار داریم از ریزش بیشتر قیمت جلوگیری کند در محدوده ۰/۰۴۳ تا ۰/۰۴۱ دلار قرار گرفته است. همچنین حسابرسی این نوع ارز یک فرآیند زمانبر است. این نوع ارز نیز همانند دیگر ارزهای دیجیتال دارای روش های خاصی برای کسب درآمد می باشد.

از طرف دیگر وب ۳.۰ یک محیط دیجیتالی است که میتوان محتوا را در آن ایجاد کرد، به اشتراک گذاشت و کد گذاری کرد. وب ۳.۰ از زمان ایجاد داراییهای دیجیتالِ غیرمتمرکز و اولین پروتکل بلاک چین – بیت کوین – در سال ۲۰۰۸ در حال توسعه بوده است. این پلتفرمها در اوایل سال ۲۰۲۰ توسط هاروارد بیزینس ریویو ابداع شدند و به خوبی میتوانند آینده بازاریابی برای مخاطبان مدرن را تغییر دهند. در انتهای مقاله در مورد چالشهای موجود در آینده متاورس بیشتر صحبت میکنیم. وقتی از وب ۱ صحبت میکنیم، یاد کامپیوترهای بزرگ سازمانی میافتیم که فقط شرکتهای بزرگ از آن استفاده میکردند و بعدها توسط افراد شخصی هم مورد استفاده گرفت.

سوال: Web 3.0 و Metaverse چه تفاوت هایی با هم دارند؟ Trustless (عدم اعتماد یا همان عدم نیاز به احراز هویت): کاربران Web 3.0 میتوانند با دانستن اطلاعات دقیق و تایید شدن آنها و بدون نیاز به اعتماد به یک احراز هویت شخص ثالث، تعامل داشته باشند. این فضا دسترسی باز، بدون مجوز و مقاوم در برابر سانسور را به کاربران در سراسر جهان ارائه میدهد تا ارزشها و داراییها را تبادل کنند و اطلاعات را بر اساس شرایط خود تغییر دهند. بسیاری از کاربرانی که می توانند به طور همزمان و مستقل و با استفاده از آواتار به کاوش جهان بپردازند، می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

در فصل هفتم درس هوش مصنوعی ، عاملهای مبتنی بر دانش معرفی شدهاند و نحوه تعریف یک منطق نشان داده شده است که چنین عاملهایی میتوانند با استفاده از آن درباره جهان استدلال کنند. در تعریف هوش مصنوعی آمده است که این علم شاخهای از علم کامپیوتر است که به تولید ماشینهایی میپردازد که میتوانند مانند انسان فکر کنند و وظایفی را انجام دهند. بنابراین میتوان به یک تجربه برتر در رابطه با برگزاری چنین رویدادهایی در متاورس فکر کرد. قیمت این ارز دیجیتال پس از این افزایش نجومی، کاهش شدیدی را تجربه کرد؛ بطوریکه از اواسط سال ۲۰۱۱ تا اواخر همان سال، شاهد یک کاهش ۹۵ درصدی از ۳۰ دلار به ۲ دلار بود.

از چالش سطل آب یخ در سال ۲۰۱۴ تا چالش مانکن در سال ۲۰۱۶ برای همذاتپنداری با بیماران ALS و کلی چالش دیگر که هر سال بیشتر و بیشتر میشوند. شرکتهایی را به یاد بیاورید که پس از ترکیدن حباب داتکام دیگر نامی از آنها شنیده نشد. دهه ۱۹۶۰ را میتوان دوره انتشار «سهام رشدی» شرکتهایی مانند آیبیام (IBM) و تگزاس اینسترومنتس (Texas Instruments) دانست. همچنین Puma اینفلوئنسر مجازی مایا را برای کمپینهای خود در جنوب شرق آسیا راهاندازی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید