کاهش وزن و تناسب اندام با حرکات فیتنس

سلام. میخواستم بدونم توی فیتنس هم باید مثل بدنسازی کالری اضافه مصرف کرد یا به اندازه نیاز بدنمون مصرف کنیم؟ در تهیه یک برنامه تمرینی برای بانوان باید مدنظر قرار داد که عضلاتی مثل کول و گردن نیازی به حجیم شدن ندارند، در حالی که در آقایان این عضلات برای داشتن اندامی زیبا بسیار مهم هستند. برای داشتن اندامی متناسب (البته نه به منظور شرکت در مسابقات فیتنس) چهار گروه عضلانی نقش مهمی را ایفا می کنند. تمرینات این ورزش به نوعی موجب تقویت کلیه عضلات بدن شده و چربی سوزی را به همراه دارد و روشی موثر برای کاهش وزن و رسیدن به اندامی مناسب محسوب می شود.

تمرینات جامپینگ فیتنس را می توان حتی تاثیر گذارتر از برخی ورزش های هوازی مانند پیاده روی و دویدن در جهت کالری سوزی دانست تا جایی که حتی هیچ گونه آسیب و خطری مفاصل پاها را در انجام این ورزش تهدید نمی کند و حتی موجب فرم و شکل گیری اندام هایی همچون پاها، شکم، باسن و .. نیز شده و با ترشح هورمون اندروفین در بدن موجب آرامش و شور در ورزشکار نیز می شود. فیتنس ورزشی است که در آن با استفاده از دستگاه های مختلف، به چربی سوزی می پردازند و مدت زمان انجام این ورزش 45 دقیقه می باشد.

مزومورف: مشخصه افرادی که با عضلات ورزیده و ساختمان عضلانی مناسب هستند. اندومورف : توصیف افرادی که چربی بیشتری دارند و سنگین تر هستند. این تمرینات وقتی نتیجه درستی می دهند که از وزنه های سنگین استفاده شود. تقویت عزت نفس، تماشای نتیجه دادن سخت کوشی و دستیابی به اهداف، اعتماد به نفس را افزایش می دهد. خیلی از بانوان مفهوم تمرین با شدت را نمیدانند بنابراین آنها هیچوقت به نتیجه ای که واقعاً میتوانند به آن دست یابند نمیرسند.وقتی که شما در حال انجام یک تمرین میباشید، باید به طور کامل تمرکز خود را روی آن حرکت بگذارید نه اینکه فقط به انجام آن حرکت بپردازید.روی عضله ای که دارید تمرینش میدهید به طور کامل تمرکز کنید.ذهن خود را معطوف آن کنید.حرکت و انقباض آن ماهیچه را احساس کنید.روی هر تکرار خود تمرکز و بیشترین کار ممکن را از آن عضله بکشید.

انجام تمرینات به همان سبک قدیمی نه تنها خسته کننده می شود بلکه ماهیچه ها هم خودشان را وفق می دهند و باعث می شود درجا بزنید. ایروبیک فیتنس هم به نوعی ورزش ایروبیک است، اما کمی بیشتر با وزنهها و دمبلها سروکار دارد! بدنسازی اصولی و صحیح با تمارینی دقیق یکی از بهترین راه های ممکن برای رسیدن به بدنی ایده آل و زیباست. شاید بتوان مضرات و مصدومیت های این ورزش را چنین عنوان کرد که اکثریت افرادی که به جهت آسیب دیدگی در تمرینات جامپینگ فیتنس به کلینیک های درمانی مراجعه می کنند عمومأ کودکان و نوجوانان هستند که دچار پیچ خوردگی پاها، دستان و گاهأ شکستگی و کشیدگی عضله در اندام های خود شده اند که در اثر انجام حرکات خطرناکی مانند پشتک زدن، پرش غیر اصولی و گاهأ در اثر برخورد با یکدیگر به خارج از تشک ترامپولین پرت شده و دچار مصدومیت شده اند.

موسسات و شرکت­ هایی که کارهای غیر قانونی و موازی با فدراسیون انجام می­دهند و ما باید در این امر به آگاه ­سازی علاقمندان بپردازیم. امروزه در کشورمان باشگاههای بسیاری با نام ترامپولین تاسیس شده اند که به آموزش ترامپولین یا همان Jumping Fitnes زیر نظر کمیته جامپینگ فیتنس کشورمان و با نظارت فدراسیون ورزش های همگانی مشغول هستند. این اندورفین است که باعث می شود شما احساس بهتر داشته باشید و مبارزه با استرس و افسردگی کنید. تردمیلهای مکانیکی همانطور که از نامشان پیداست، کارکرد مکانیکی دارند، یعنی از نیروی برق استفاده نمیکنند و به حرکت درآوردن تسمه آنها با مدد از نیروی پاهای ورزشکار صورت میگیرد.

امروزه این ورزش در جهان به صورت علمی و آکادمیک در باشگاه های مخصوص این ورزش به علاقمندان ورزش های پر هیجان آمورزش داده می شود. جامپینگ فیتنس که با نام ترامپولین نیز شهرت جهانی پیدا کرده در گذشته به منظور ابزاری در جهت تقویت انعطاف پذیری بدن و افزایش چابکی ورزشکاران ژیمناستیک کار مورد استفاده قرار می گرفت و با توجه به فواید و مزایای تمرینی که از ترامپولین بروز پیدا کرد از این وسیله در جهت تمرین فضا نوردان نیز بهره گرفته شد و امروزه این وسیله با نام جامپینگ فیتنس خود نمایی می کند. این ورزش به وسیله ی دو طناب که از سقف آویزان شده انجام خواهد شد و انعطاف پذیری بالایی به بدن خواهد بخشید.

جالب است بدانید که دستگاه بدنسازی اولین بار توسط آرتوز جونز اختراع شد. اکثر ورزشکاران به خوبی می دانند که مصرف پروتئین مهم است. راهی بینظیر برای افزایش کارایی کفلها است بدون نیاز به استفاده از وسیلهای به غیر از وزن بدن خودتان. فیتنس ترکیبی از تمرینات هوازی و بدون هوازی هست. برای ایجاد یک محیط مناسب برای تمرین در خانه لازم به پرداخت هزینه ای زیاد ندارید و حتی بدون دستگاهها و تنوع وسایل باشگاهی هم می توانید عضله بسازید و کالری بسوزانید. هم اکنون در مجله آنلاین فارسی ها با عنوان فیتنس چیست در خدمت شما کاربران گرامی هستیم .

شاید این دو ورزش با هم از برخی جهات تشابه داشته باشند اما از خیلی جهات مخصوصا علوم تمرینات و تغذیه بسیار باهم متفاوتند. به عنوان مثال، مجموعه طناب برای لاغری و عضلانی شدن بدن با یک طناب با وزن ۱/۴ پوند و دیگری با وزن ۱/۲ پوند و مجموعه افزایش قدرت با یک طناب به وزن ۱ پوند و دیگری با وزن ۲ پوند هستند. زیره سیاه ایرانی با نام علمی Bounium persicum یکی دیگر از گیاهان خانواده چتریان است که علاوه بر نانخواه (زنیان) ئ رازیانه، در ترکیب کپسول سفوف مهزلی فیتنس به کار رفته است.

جامپینگ تاثیر مطلوبی بر روی سیستم قلبی عروقی داشته ، ظرفیت شش ها و استقامت کلی بدن را افزایش می دهد . جامپینگ فیتنس (Jumping Fitnes) را می توان یک فعالیت ورزشی عالی برای فرم دهی به بدن دانست که تاثیر بسزایی در تقویت سیستم قلبی – عروقی دارد. به این فرم بدن بدنهای فیتنس گفته می شود . با یک وسیله ساده و هیجان انگیز به نام ترمپولین احتمالا همیشه در حال ورزش خواهید بود.

به کمک این تکنیک شاهد بیشترین میزان عضله سازی خالص خواهید بود. در حالی که به بازوی چپ خود میرسید تا زمین تقریباً یک پا جلوتر از جایی که پای چپ بود قرار بگیرید، از باسن خود آویزان شوید و زانوها را خم کنید تا پای چپ خود را پشت سر خود گسترش دهید (بالاتر از باسن). ضربان قلب خود را بالا ببرید و سختی موقتی که تجربه خواهید کرد را تحمل کنید. اگر هدف شما کاهش وزن است باید هفته ای 5 بار به مدت 60 دقیقه تمرینات کاردیو که باعث افزایش ضربان قلب تان می شود را انجام دهید.

یکی از روش های رسیدن به تناسب اندام و لاغری علاوه بر تغذیه مناسب، انجام حرکات ورزشی و تمرین البته زیر نظر یک مربی ورزشی خوب است. شاید پرش بر روی ترامپولین با دامنه حرکتی محدود، مناسب­ترین ورزش برای شرایط این چنین بیمارانی باشد. فیتنس یا تناسباندام علی رغم شباهت زیاد به پرورشاندام در برخی اصول با آن متفاوت است. این دو وسیله به کمک اپلیکیشنهای ردیاب مانندام ترک به شما این امکان را میدهد که تمرینات از پیش طراحی شده و حرکات را دنبال کنید تا دیگر نیازی به فکر در مورد «سپس باید چه کنید» نداشته باشید. این اشخاص با دستگاه های به خصوصی کار می کنند و از مربیان حرفه ای تری کمک می گیرند که در نهایت قیمت مربی بدنسازی بالاتری دارند.

مصرف الکل و نوشیدنی های الکی به تحلیل رفتن عضلات و افزایش چربی در بدن کمک می کند. پای چپ خود را مستقیماً بالای سر خود بلند کنید، انگشتان پا به سمت سقف اشاره کنند. برخی افراد برای رسیدن به اندام متناسب بایستی از حرکات هوازی (مانند انواع پروانه) و سیستمهای تمرینی ایروبیک و چربیسوز استفاده کنند و با کاهش حجم چربی زیر پوست (به خصوص چربی های محور شکم و پهلو) به هدف خود دستیابی پیدا کنند.

دستیابی به اندام متناسب با یک روش و رویه ی ثابت امکان پذیر نمی باشد زیرا افراد دارای مشخصه های بدنی متفاوت و متمایز هستند و هر کدام بایستی الگوی تمرینی مناسب با تیپ وشرایط بدنی خود را اتخاذ نمایند. در ورزش فیتنس فرد بدنی باریک و عضلانی که دارای شکم و پهلوی فیبر می باشد . 2- آیا منبع فارسی به غیر از سایت شما بصورت کتاب وجود دارد که بتوان در ارتباط با فیزیک (تغذیه،حرکات و …) اطلاعات کسب کرد ؟ با رعایت چند نکته میتوان از بروز مصدومیت و مضرات این ورزش کاست. چند مورد از حرکات فیتنس در خانه را نام ببرید؟

دیدگاهتان را بنویسید