کراس فیت چیست – حرکات کراس فیت برای چه افرادی خطرناک است؟

انتخاب وزنه نقش کلیدی در این برنامه ایجاد میکند، نباید وزنهای را انتخاب کنید که در تکرار پنجم به سختی آن را انجام دهید. برای مثال هنگام انجام حرکت بارفیکس در برنامه بدنسازی حرفه ای فیتنس شما 10 تکرار را انجام می دهید ، سپس بلافاصله بعد از آن حرکت دیپ سینه را با 1 تکرار انجام داده و بازگشته و حرکت بارفیکس را با 9 تکرار انجام داده و دوباره دیپ سینه را این بار با 2 تکرار انجام می دهید. دلیل آن میتواند این باشد که امروزه خود مردم هم به داشتن تناسب اندام بیشتر اهمیت میدهند تا داشتن هیکلهای عجیب و غریب و حجیم.

در هر حال بهتر است آنقدر با مربی خود تمرین کنید تا برای ارتقای تمرینات احساس راحتی داشته باشید. از جمله حرکات فیتنس که برای انجام آن نیازی به باشگاه رفتن ندارید و می توانید از صندلی های پارک کمک بگیرید. باید به یاد داشته باشید که اگر شما هم می خواهید در راه ورزش قدم بردارید، حتماً با یک متخصص مشورت کنید که در ابتدا چه چیزی برای شما مناسب است. تندرستی و سلامت جسم : حفظ شرایط جسمانی فوق العاده چیزی است که ما همواره به دنبال آن هستیم ولی تعیین لوازم سلامتی کمی دشوار به نظر می رسد .

هدف از این ورزش خاص افزایش توده عضلانی بدون چربی است که در نهایت به حذف چربی ها، انواع مختلف کربوهیدرات ها، نمک، شکر و حتی مصرف آب قبل از مسابقه از رژیم غذایی روزانه شما منجر می شود. این حرکت باید تا زمانیکه ضربان قلب بالا برود؛ تکرار شود. این کار ضربان قلب شما را تا حد زیادی بالا می برد و می تونید در هر شرایطی کالری بسوزانید. این تمرین باعث تنظیم ضربان قلب خواهد شد. «به دلیل تازه بودن این رشته هنوز برنامه استعدادیابی برای آن وجود ندارد البته بدون شک باید برنامهریزیهای لازم صورت بگیرد». پس با ترکیب یک برنامه متعادل تناسب اندام با زندگی روزمره خود و در نتیجه داشتن سلامت و وضعیت جسمی مناسب می توانید به وزن ایده آل خود برسید.

در ورزش فیتنس با تمرینات سبک و دستگاه های بدنسازی، ترکیب ورزش های هوازی و قدرتی و پیروی از یک رژیم غذایی سالم می توان به اندامی زیبا و متناسب رسید. حتما در هفته دو روز را برای تمرین با دستگاه های ورزشی اختصاص دهید که شامل دمبل و وزنه ها می باشد که تأثیر خوبی روی عضلات بدن می گذارد. پیروی از چنین سبک زندگی در واقع برای شخصی که فقط قصد دارد بدن خود را حفظ کند و ظاهر خوبی داشته باشد غیرضروری است. اکنون، بدون تجربه قبلی در این زمینه، یک تلاش ناگهانی برای پیروی از این دستورالعمل سختگیرانه به عنوان یک فرد عادی، بدن شما را در وضعیت بدی قرار خواهد داد.

ناصر پورعلیفرد اولین سرپرست و رئیس فدراسیون بود که کمتر از هفت سال در این سمت باقی ماند و پس از وی، محمدرضا کاظمیآشتیانی به این جایگاه رسید. بن ویدر از سال 1980 تا پایان عمرش 2008 همواره از فدراسیون بازی های المپیک IOC برای اضافه کردن بدنسازی به رقابت های المپیک درخواست می کرده. این تمرین در یک فرد حدودا ۷۰ کیلویی در زمان ۳۰ دقیقه حدود ۱۸۳ کالری می سوزاند . این حرکت را در 4 ست با حداکثر تکرار ممکن اجرا نمایید.

پس در هنگام انتخاب تمرینات فیتنس، ابتدا به وضعیت و اندام خود دقت کرده و سپس با توجه به جنسیت خود مناسب ترین روش ورزش را انتخاب نمایید. موضوعی که در درجه اول برای خود فرد و پس از آن برای خانواده و اطرافیان او آزار دهنده است . چرا که نیازی به ذخیره انرژی برای انجام حرکات دیگر ندارید. «رشته فیتنس چلنج رشته جدیدی است که فدراسیون جهانی بدنسازی در سال 2021 بنا کرده و برخلاف دیگر مسابقاتش، چالش تناسب اندام و نمایش بدن یا همان فیگور گرفتن را ندارد. از سال 1966 تا 1970 با ارتقا سازمان به سطح جهانی توسط بن و جو ویدر موسسه پیشرفت چشم گیری بدست آورد، بطوریکه در سال 1970 IFBB در بیش از 50 کشور مدیر داشته و فدراسیون کم کم در قاره های دیگر نیز قد می گذاشت.

پس از بازگشت فدراسیون ایران به IFBB و جذب افرادی چون علی تبریزی، احتمال کنار گذاشته شدن انجمن وجود دارد. از آنجا که اکثر افراد عادی به احتمال زیاد از این مکمل های ضروری بی اطلاع هستند، رژیم غذایی آنها با کمبود مواجه خواهد شد. روابط فدراسیون بدنسازی و پرورشاندام ایران IRANBBF با فدراسیونهای جهانی این رشته همواره ناآرام بوده. دکتر هاشمی با این مقدمه میگوید: «این رشته هرچند بسیار نوپاست اما از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است. با این وجود، وقتی نوبت به بلند کردن جسمی سنگین می رسد (میزان نیرویی که عضلات می توانند ایجاد کنند)، شکل و اندازه عضلات واقعاً اهمیتی ندارند.

تکرارهای معتبر آنهایی هستند که توسط داور، در نظر گرفته می شود. 3. هنگامی که کنار ریل های تردمیل قرار می گیرید ، آیا می توانید پاهای خود را به راحتی باز کنید یا نه ؟ اگر شکل شانه ها جمع و گردن و کول حجیم بنظر میرسد، می بایست تمرینات شانه با احتیاط و رعایت نکات خاص که مربیان به آن اشاره میکنند انجام گیرند. برای انجام حرکت پروانه باید دست ها به شکل صاف و کشیده در کنار بدن قرار می گیرد و پشت کاملا باید صاف باشد و شکم را هم به سمت داخل ببرید .

تا به حال حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که با رفتن بر روی ترازو احساس ناخوشایندی از خود دارید و دوست ندارید مقابل آیینه بایستید و برای اینکه بتوانید از شر این چربی های اضافی و فرم بد بدن خلاص شوید ورزش های زیادی را امتحان کردید، اما به نتایج دلخواه نرسیده اید و مدام این سوال را در ذهن خود مرور می کنید که چه ورزشی برای شما مناسب تر است. این کار زمان میبرد و غیر از آن به وضعیت فعلی بدن شما، وزن کنونی و سن شما هم بستگی دارد.

اگر هدف شما کاهش وزن در طولانیمدت باشد، توصیه میکنیم مکمل حاوی مواد بالینی را مورد استفاده قرار دهید و بدون اشاره به عوارض جانبی! همچنین، وقتی یک بدن ساز حرفه ای این کار را دنبال می کند، اطمینان حاصل می کند که مکمل های مختلف مورد نیاز را که در رژیم غذایی وجود ندارد را مصرف کند. بهتر است تا این مزایا را مورد بررسی قرار دهیم. امیدواریم که این مقاله مورد توجه شما واقع گردیده باشد. با این اقدام فدراسیون بین المللی بدنسازی و فیتنس تنها نماینده رسمی بدنسازی در جهان شناخته شد. مسابقات فیتنس چلنج اولین بار به صورت دو قسمت طلایی و نقرهای برگزار شد.

رئیس کمیته بینالملل فدراسیون بدنسازی در توضیح تفاوت سبک طلایی و نقرهای میگوید: «تفاوت این دو در ایستگاههای آن است. در حال بازگشت از این حالت پاها باید دوباره در کنار یکدیگر جفت شوند و دست ها نیز به شکل صاف در کنار بدن قرار گیرند. بدن سازی باعث ایجاد توده عضلانی می شود، خطر ابتلا به فشار خون، کلسترول بالا و چاقی را کاهش می دهد و سلامت استخوانی شما را بهبود می بخشد. بدون نیاز به وسیله خاص می تونید کاردیو روزانه را انجام دهید. مربی میتواند با مشاهده تمرینات شما صحت انجام حرکاتتان را تایید و همچنین شما را با تجهیزات مورد نیاز آشنا کند.

کافئین در پدهای لاغری Fitness Patch نیز نشان میدهد وقتی مورد استفاده قرار میگیرد به کاهش وزن کمک میکند. بدنسازی یک راه برای زیاد کردن وزن است؛ در حالیکه فیتنس لزوما به رشد عضلات نمیپردازد. آنها برای حفظ سلامت مطلوب و ضروری هستند. آنها می توانند اینگونه تمرین کنند زیرا سالهاست که آموزش دیده و در حین ورزش کردن سختی های زیادی را از جمله تمرینات سخت و طاقت فرسا و رژیم های سخت را تحمل کرده اند.

از سوی دیگر، تناسب اندام یا فیتنس تأکید زیادی بر عملکرد کلی عضلات و انعطاف پذیری آنها دارد. اما تفاوت بین رژیم غذایی فیتنس و بدنسازی در این است که در رژیم غذایی فیتنس تاکید بر مصرف پروتئین به اندازه بدنسازی نیست. این حرکت عبارتست از پریدن و گسترش پاها و ایجاد فاصله بینشان؛ در حالیکه بازوها باید حرکت کنند و بالای سر قرار بگیرند. همچنین سیاست اصلی این فدراسیون استعداد یابی و گسترش این ورزش اعلام شده. در حالی که به بازوی چپ خود میرسید تا زمین تقریباً یک پا جلوتر از جایی که پای چپ بود قرار بگیرید، از باسن خود آویزان شوید و زانوها را خم کنید تا پای چپ خود را پشت سر خود گسترش دهید (بالاتر از باسن).

دیدگاهتان را بنویسید