الگوریتم های گوگل با کمترین هزینه
لیست کامل الگوریتم های گوگل از ابتدا تا ۲۰۲۴ سفری عمیق به قلب تکامل جستجو
سئو، به عنوان علم بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو، به شما کمک می کند تا با درک و رمزگشایی از الگوریتم های گوگل، رتبه خود را در نتایج جستجو ارتقا داده و ترافیک بیشتری جذب کنید. الگوریتم بررسی محصول یا پروداکت ریویو چیست؟ گوگل الگوریتم جدیدی را معرفی کرده است که هدف آن نوع خاصی از محتوای آنلاین است. الگوریتم بررسی محصول، تغییری در الگوریتمهای موتور جستجوی گوگل است که به طور خاص محتوای بررسی محصول را هدف قرار میدهد. الگوریتم تطبیق عصبی گوگل یا همان Google Neural Matching جستجوها را بر اساس تطبیق صفحات با کلمات، به صورت یک سیستم عصبی دستهبندی میکند. اگر یک نتیجه جستجو بیشتر از سایر نتایج انتخاب شود، الگوریتم این را بهعنوان نشانهای از کیفیت و مرتبط بودن بیشتر در نظر میگیرد و به آن نتیجه رتبه بالاتری میدهد. بهطور کلی، رنک برین به گوگل کمک میکند تا جستجوهای دقیقتر، بهتر و مرتبطتری را به کاربران ارائه دهد.
Page Authority (PA) یکی از معیارهای سئو است که توسط Moz توسعه یافته و قدرت یک صفحه وب خاص برای رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل را پیش بینی میکند. این الگوریتم با استفاده از دادههای مختلف از جمله لینکهای ورودی و سیگنالهای مرتبط دیگر، امتیازی بین 1 تا 100 به هر صفحه اختصاص میدهد، به طوری که امتیاز بالاتر نشان دهنده احتمال بیشتر رتبه بندی صفحه در نتایج جستجو است. الگوریتم Page Layout گوگل در سال 2011 برای طراحی و چیدمان صفحات وب معرفی شد تا تجربه کاربری بهتر به کاربران رقم بخورد و در یافتن اطلاعات مهم برای آنها موثر باشد. در Page Layout به عواملی مثل نسبت متن به کد، خوانایی محتوا، ساختار صفحه و استفاده از تصاویر و ویدیوها توجه میشود؛ به همین دلیل صفحات باید به گونهای طراحی شود تا برای کاربران جذاب و آسان باشد. الگوریتم پنگوئن از جمله الگوریتمهایی است که بارها بهروزرسانی شده و در آخرین آپدیت که در 23 سپتامبر 2016 انجام شد، این الگوریتم با الگوریتم core ترکیب شد.
فناوری پردازش دادههای بزرگ به عنوان یکی از راهکارهای اصلی برای تحلیل این حجم وسیع از دادهها مطرح شده است. یکی از پیشرفتهترین ابزارها در این حوزه، هوش مصنوعی DeepSeek است که با بهرهگیری از الگوریتمهای پیچیده و یادگیری عمیق، توانسته تحول عظیمی در پردازش و تفسیر دادهها ایجاد کند. اتفاق افتاده است که کلمه کلیدی را جستجو کردید و وارد سایتی شدید اما محتوای مورد نظر را پیدا نکردید. یک سری سایت هایی هستند که کلمات کلیدی پرکاربرد را برای سایت خود و صفحات آن استفاده می کنند تا جستجو ها را از آن خود کنند. بنابراین بالا بودن نرخ کلیک یکی از فاکتورهای مهم در افزایش رتبهی سایت شما در صفحهی نتایج جست و جوست.
PageRank به بررسی کیفیت و تعداد لینکهای ورودی به یک صفحه میپردازد و از آن برای محاسبه اعتبار صفحه استفاده میکند. در سال ۲۰۱۸، گوگل اعلام کرد که اولویت ایندکس کردن سایتها را به نسخه موبایل آنها خواهد داد. الگوریتم کافئین با هدف افزایش سرعت ایندکس شدن صفحات جدید و ارائه نتایج جستجوی مرتبطتر و بهروزتر به کاربران در سال 2010 به وجود آمد و نحوه فهرستبندی و نمایش صفحات وب را به طور قابل توجهی تغییر داد. کافئین راه را برای الگوریتمهای بعدی گوگل مانند Panda و Penguin هموار کرد تا راحتتر بر کیفیت محتوا و لینکهای ورودی تمرکز کنند. بروزرسانی الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird) یکی از بروزرسانیهای خیلی مهم در الگوریتمهای گوگل بود، زیرا جستجوی صوتی را پایهگذاری کرد. به علاوه، الگوریتم مرغ مگس خوار به جای کلمات خاص، روی عبارات کامل مورد جستجو تمرکز کرد و نگاه مفهومی بیشتری به کلمات کلیدی و عبارات داشت.
این الگوریتم سایت هایی را که از لینک های اسپم یا تکنیک های کلاه سیاه برای بهبود رتبه خود استفاده می کردند، جریمه می کرد. موتور های جستجو به دروازه ای برای کشف اطلاعات، ارتباطات و تجارت تبدیل شده اند. در این میان، گوگل با سلطه بی چون و چرای خود، نقشی حیاتی در شکل دهی به این دنیا ایفا می کند. الگوریتم های گوگل، قلب تپنده این موتور جستجو، با تکامل پیوسته خود، تلاش می کنند تا بهترین و مرتبط ترین نتایج را در اختیار کاربران قرار دهند. این الگوریتم ها، از بدو تولد گوگل تا به امروز، مسیری طولانی و پر فراز و نشیب را پیموده اند و با هر بروزرسانی، گامی دیگر به سوی بهبود تجربه جستجوی کاربران برداشته اند. امروزه در همه موضوعات هزاران سایت وجود دارد که برای رتبه بالاتر با هم رقابت میکنند.
این یک شاخص است و به گفته کری گریمز مهندس نرم افزار گوگل، کافئین گوگل 50 درصد نتایج تازه تری برای جستجوهای وب ارائه می دهد. این الگوریتم به عنوان یک تغییر مهم در سیاست رتبهبندی گوگل معرفی میشود؛ به این صورت که رتبهبندی را از نسخه دسکتاپ به نسخه موبایل تغییر میدهد. از آنجا که کاربران بیشتر از موبایل استفاده میکنند، در نتیجه باید بهترین تجربه را هم از این موضوع کسب کنند که این الگوریتم روی این قضیه خیلی تمرکز دارد. این الگوریتم در سال ۲۰۱۲ معرفی شده است که باعث میشود کاربران به اطلاعات خیلی سریعتر و راحتتر دسترسی پیدا کنند. به این صورت که بیشتر از ۵۰۰ میلیون مفهوم را در نظر میگیرد و بیشتر از سه و نیم بیلیون فکس را در بین روابط این مفاهیم داخل خودش جای میدهد تا دنیای واقعی و روابط بین موجودات بهتر درک شود. در واقع این الگوریتم باعث میشود که شما در مورد مفاهیم واقعی اطلاعات دقیقتری داشته باشید و بتوانید خیلی راحت از طریق فیلم، کتاب و اشخاص، آنها را متوجه شوید که همین سطح کارایی گوگل را تا حد زیادی افزایش میدهد.
با توجه به گسترش استفاده از تلفن های همراه توسط کاربران اینترنتی، گوگل جدیدترین الگوریتم خود را اعلام کرد. این الگوریتم جزء جدیدترین الگوریتم های گوگل به حساب می آید که در اردیبهشت امسال اعمال گردیده است. سایت هایی که در صفحات تبلت و گوشی های همراه به خوبی نمایش داده نمی شوند به تدریج از نتایج جستجو حذف خواهند شد. اولین و مهمترین مساله برای هر فروشگاه اینترنتی مسالهی اعتمادسازیست، پس برای عبور از اولین مرحلهی اعتمادسازی و حفظ امنیت و تایید هویت، گواهینامهی الکترونیکی SSL را داشته باشید. دومین راه اعتمادسازی این است که راههای ارتباط و تماس و آدرس فیزیکی شرکت یا فروشگاه را در سایت قرار دهید.
به هر حال، هدف گوگل همیشه بهبود تجربه کاربری بوده و الگوریتم های آن برای رسیدن به این هدف به صورت مداوم به روزرسانی میشوند. الگوریتم گوگل یکی از قدرتمندترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۳ برای نظارت بر وب سایتهای فروشگاهی معرفی شد. الگوریتمهای گوگل، به عنوان قلب تپنده موتور جستجو، به طور مداوم در حال تکامل هستند تا بتوانند بهترین و مرتبطترین نتایج را به کاربران ارائه دهند. درک دقیق نحوه عملکرد این الگوریتمها و بهروزرسانیهای مداوم آنها برای هر کسی که در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکند ضروری است. با استفاده از تکنیکهای سئو مطابق با آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل، میتوان رتبه وبسایتها را بهبود داد و در نتیجه، ترافیک بیشتری به دست آورد. در این مطلب به بررسی کامل انواع الگوریتمهای Google پرداختیم و درباره تاریخچه و کاربرد هرکدام از این الگوریتمها گفتیم.
این الگوریتم با هدف بهبود دقت و کیفیت نتایج جستجوی گوگل برای کاربران محلی، معرفی شده است. الگوریتم موش کور بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر واقعی و نزدیکی آن به مکان مورد نظر در جستجو، نتایج جستجوی گوگل را تنظیم میکند. به عبارت دیگر، این الگوریتم برای کاربرانی که در نزدیکی مکان جغرافیایی خود جستجو میکنند، نتایج جستجوی دقیقتری را نمایش میدهد. علاوه بر این، الگوریتم موش کور به مشاغل محلی کمک میکند تا در نتایج جستجوی گوگل برای کاربرانی که در نزدیکی مکان آنها هستند، قرار گیرند. به همین دلیل، بهینهسازی و ارائه محتوای مرتبط برای کاربران محلی و استفاده از کلمات کلیدی محلی، برای بهبود رتبه و دسترسی به مخاطبان محلی بسیار حائز اهمیت است.
گوگل برای اینکه بتواند مرتبطترین نتایج را به کاربران نمایش دهد، باید در وهله اول خود، معنی عبارت سرچ شده و عبارتهای پیچیده موجود در متن صفحات وب را درک کند تا بتواند ارتباط صحیحی میان آنها کشف کند. طبق اعلام گوگل، این الگوریتم جدید گوگل حدود 90% بر نتایج جستجوهای سراسر جهان اثر گذاشته است. مرغ مگس خوار با اینکه در 26 سپتامبر 2013 به طور رسمی معرفی شد، اما در واقع از آگوست 2013 شروع به کار کرده بود. الگوریتمهای گوگل با اینکه از یک سو میتوانند باعث جریمه شدن یا افت رتبه سایتها شوند اما اینها فقط در مواردی اتفاق میافتد که از قوانین تخلف کنند. تمام هدف موتورهای جستجو از رتبهبندی سایتها این است که مرتبطترین و دقیقترین نتیجه را به کاربر نشان دهند. این موضوع برای کاربرانی که تحقیقات جامعی درباره خرید یک محصول انجام میدهند، اهمیت زیادی دارد.
موتورجستجوگوگل در آغاز سال های فعالیت خود، موضوع مقالات را از تکرار کلمات کلیدی پیدا می کرد. به این شکل که هر صفحه ای را که کلمه ی کلیدی بیشتر در آن تکرار شده بود، در نتایج بالاتر نشان می داد. در کنار آن، مدتی بعد، لینک ها عامل مهمی در رنکینگ سایت شدند و هر لینک به عنوان یک رای تایید برای یک صفحه به شمار میآمد. گراف دانش با تحلیل دادههای جمعی کاربران، تجربه جستجو را شخصیتر، سریعتر، و کارآمدتر میکند. هدف آن ایجاد درک عمیقتر از روابط بین اشیاء و بهبود مستمر جستجوی کاربران است که موجب میشود گوگل به یک پایگاه دانش پیشرفتهتر تبدیل شود.
الگوریتم پاندا بطور ویژه بر روی کیفیت محتوای صفحات تمرکز دارد تا با محتواهای بی ارزش مبارزه کند. برای جلوگیری از جریمه شدن توسط Google Panda باید محتواهای یونیک، باکیفیت و ارزشمند برای کاربران تولید کنید و از به کار بردن محتواهای کپی بپرهیزید. همچنین بهینه سازی بیش از حد کلمات کلیدی و استفاده از تکنیکهای سئو سیاه نیز می تواند شما را درگیر جریمه پاندا کند. این محاسبات توسط پلتفرم گوگل بسیار سریع انجام میشود و رتبه بندی ممکن است در نوسان باشد، زیرا توسعهدهندگان وب ویژگیهایی که در رتبهبندی صفحات در یک وبسایت نقش دارند را تغییر میدهند. بهعنوان مثال، صفحهای که برای یک کلمه کلیدی رتبه سوم را دارد، ممکن است با تغییر محتوای آن و سایر صفحات در نتایج، به رتبه اول افزایش یا به رتبه دهم کاهش یابد. وبسایتهایی که برای موتور جستجوی گوگل با توجه به الگوریتمهای آن بهینهسازی شوند میتوانند رتبه خوبی را به خود اختصاص دهند.
این امر منجر به بهبود رتبه وب سایت شما در نتایج جستجو، افزایش ترافیک ارگانیک و در نهایت، دستیابی به اهداف کسب و کار شما می شود. این الگوریتم بهینهسازی سایت تا آوریل 2015 در حال آزمایش بود و در اکتبر 2015 رسماً معرفی شد. این الگوریتم جدید گوگل یک الگوریتم یادگیری ماشین است که نتایج جستجو را فیلتر میکند تا بهترین جواب بر اساس سؤال کاربر در صفحه نتایج ظاهر شود. هدف از الگوریتم رنک برین، تشخیص نیت کاربران از جستجوی کلمات کلیدی در گوگل است تا نهایتا باعث شود که گوگل بهترین نتایج ممکن را به کاربر نمایش دهد. آشنایی با الگوریتم های گوگل در سئو بسیار مهم است؛ زیرا تعیین میکنند که نتایج جستجو چگونه رتبهبندی و به کاربران نمایش داده میشوند.
با این تغییر در الگوریتم، برندها با استفاده از منشنها، لینکها و حجم جستجو خود، بهبود رتبه خود در نتایج جستجو را تجربه کردند. با این حال، صاحبان کسب وکارهای کوچک و وب سایتهای جدیدتر که برندهای معروف نداشتند، ممکن بودند دچار کاهش رتبه شوند. در این صورت، بهتر است که به جای تمرکز بر روی شناخت و اعتبار برند، به بهبود کیفیت و محتوای سایت خود توجه کنند. در نتیجه، هدف اصلی الگوریتم وینس بهبود کیفیت نتایج جستجوی گوگل بود و تا حد زیادی به بهبود رتبه برندها کمک کرد. در واقع گوگل به دنبال ارتقای رتبه سایت هایی است که توسط برندهای معتبر و شناخته شده ایجاد شدهاند. الگوریتم Mobile Friendly یکی دیگر از مهمترین الگوریتم های گوگل است که برای بهبود تجربه کاربری کاربران در دسترسی به صفحات وب از طریق دستگاههای موبایل طراحی شده است.
این الگوریتم از منابع متعددی مانند شبکههای اجتماعی، وبسایتهای خبری و جستجوی کاربران برای تشخیص محتوای ترند استفاده میکند. گوگل الگوریتم مرغ مگس خوار را برای سرچ صوتی (voice-search) پایهگذاری کرد و حالا هرچه زمان میگذرد و دستگاهها بیشتر به تایپ صوتی مجهز میشوند اهمیت بیشتری مییابد. چراکه ممکن است به دلایلی چون اشتباهات تایپی و… عبارتی سرچ شود که در واقع منظور کاربر نباشد. اما گوگل به کمک این الگوریتم میتواند نتایجی را ارائه دهد که با وجود اشتباه تایپی با آنچه در ذهن کاربر بوده تطابق داشته باشد. الگوریتم مدیک در آگوست 2018 معرفی شد و هدف آن بهبود نتایج جستجو برای وبسایتهای مرتبط با حوزه پزشکی است. البته به طور کلی گوگل روی وبسایتهای با موضوعات مالی و پزشکی که به طور مستقیم با سلامت و اقتصاد افراد مرتبط هستند، سختگیرانهتر عمل میکند.
5- لینک دادن به صفحاتی با محتوای مشابه با عنوانهای جذاب به صفحههایی با محتوای مشابه لینک بدهید به طوری که مخاطب مدام در صفحات سایت شما رفت و آمد کند. با به هم وصل کردن محتواهای جذاب و ترغیبکننده میتوانید از سایتتان یک هزارتوی هیجانانگیز بسازید که کاربر بدون این که متوجهی گذشت زمان شود، ساعتهای زیادی را در سایت شما سپری کند. 2- افزایش نرخ کلیک با استفاده از برندسازی قوی نکته مهم دیگر، تاکید بر برندسازیست. اگر بتوانید در ذهن و قلب مخاطب جایگاهتان را پیدا کنید، باعث میشوید نام برندتان در صفحه نتایج جست و جو جوری بدرخشد که کاربر ناخودآگاه به سمت سایت شما کشیده شود و به راحتی روی لینک شما کلیک کند. 4- غالب بودن آگهی یک صفحه بر محتوای تولید شدهاگر موقع خواندن کتاب هر چند ثانیه، یک نفر با تبلیغی تازه از لا به لای صفحات کتاب بیرون بپرد، چه کار میکنید؟ اگر تا میخواهید تمرکز کنید پیامهای تبلیغاتی جلوی چشمتان ظاهر شوند چه؟! همهی ما این جور وقتها کلافه میشویم و احتمالاً کتاب را به دورترین نقطهی ممکن پرت میکنیم!
موتورجستجو گوگل همیشه برای جلب رضایت کاربران خود، خواستار محتوای اختصاصی بوده و کاربران را به تولید محتوای اختصاصی و کاربردی تشویق میکند. موتور جستجو گوگل براي بالا بردن رضایت کاربرانش با کمک الگوريتم دزد دريایي يا Pirate، تمام تلاش خود را براي حفظ سلامت دنياي وب خواهد نمود. اکثرا فکر میکنند سندباکس، الگوریتمی است که سایت را مدتی جریمه میکند و از پیشرفت جلوگیری می کند؛ اما اصلا اینطور نیست! سندباکس با در اختیار گذاشتن این زمان به شما کمک میکند تا اسپمها و روشهای کلاه سیاه را از سایت خود حذف کنید و به صورت اخلاقی آن را بهبود ببخشید. با توجه به دوره ای که در سندباکس قرار دارید میتوانید برای بهبود وبسایت خود تلاش کنید.
با درک الگوریتم های جدید گوگل، صاحبان وبسایتها و بازاریابان دیجیتال میتوانند وبسایتها و محتوای خود را برای افزایش رتبه در نتایج جستجو بهینه کنند. این موضوع میتواند منجر به افزایش ورودی سایت، افزایش نرخ کلیک، آگاهی از برند و درآمد بالقوه شود. بهعلاوه، بهروز ماندن با تغییرات الگوریتم های گوگل میتواند به صاحبان وبسایت کمک کند تا از جریمههای گوگل در امان باشند و اطمینان حاصل کنند که وبسایت آنها برای کاربران در دسترس و قابل اعتماد است. هدف الگوریتم EMD این است که اطمینان حاصل کند وبسایتهایی با عناوینی مانند «buy-cheap-cars.com» یا «bestpizza.com» به طور خودکار در نتایج جستجو تنها بر اساس نام دامنه، رتبه بالاتری کسب نکنند. در عوض، گوگل قصد دارد بدون در نظر گرفتن نام دامنه و تنها با تمرکز بر کیفیت محتوا و ارتباط آن با عبارت جستجو شده توسط کاربر، نتایج را مرتب کند. یکی از ویژگیهای کلیدی الگوریتم بوستون، توانایی آن در شناسایی و جریمه کردن وبسایتهایی بود که از تکنیکهای سئو کلاه سیاه استفاده میکردند.
الگوریتم رقص گوگل (Google Dance) مجموعهای پیچیده از الگوریتم های گوگل است که به طور مداوم در حال تغییر و تکامل هستند. این الگوریتمها وظیفه دارند تا صفحات وب را بر اساس معیارهای مختلفی مانند کیفیت محتوا، تجربه کاربری، ساختار سایت و … رتبه بندی کنند. به عبارت سادهتر، رقص گوگل به گوگل کمک میکند تا بهترین نتایج را به کاربران ارائه دهد. در حقیقت رقص گوگل به طور مستقیم بر رتبه صفحات وب در نتایج جستجو تأثیر میگذارد. از طرفی گوگل با استفاده از رقص گوگل، سعی میکند تا صفحاتی را به کاربران نمایش دهد که بیشترین ارتباط را با جستجوی آنها دارند و تجربه کاربری بهتری را ارائه میدهند. همچنین کمک میکند تا محتوای باکیفیت و مفید را از محتوای بیکیفیت تشخیص دهد و به طور مداوم وب را رصد میکند تا تغییرات ایجاد شده در سایتها را شناسایی کرده و رتبهبندی صفحات را بر اساس این تغییرات بهروزرسانی کند.
برای مثال، اگر کاربری بخواهد در گوگل جستجوی "بهترین رستورانهای نزدیک من" را انجام دهد، رنک برین میتواند با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر و دادههای مربوط به رستورانهای نزدیک، نتایج دقیقی را ارائه دهد. به این ترتیب، رنک برین به کاربران گوگل کمک میکند تا به راحتی به نتایج دقیق و مرتبط دسترسی پیدا کنند.رنک برین یکی از عوامل مهمی است که تاثیر بسیاری بر روی رتبه بندی صفحات وب در نتایج جستجوی گوگل دارد. به همین دلیل، بهینه سازی صفحات وب با توجه به مفاهیم و معنای جستجوی کاربران و استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با موضوع صفحه، برای دستیابی به رتبه بالاتر در نتایج جستجوی گوگل بسیار حائز اهمیت است. الگوریتم فرد (Fred Algorithm) از دیگر الگوریتم های نوظهور گوگل است که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. هدف اصلی این الگوریتم، برخورد با سایت هایی است که تبلیغات بسیار در صفحات خود دارند و کیفیت محتوای صفحات وبشان پایین است.
امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید و ممنونم که تا اینجا همراه من بودید. بعد از دسامبر 2014 تاكنون آپدیت جديدى براى الگوریتم كبوتر منتشر نشده اما همچنان اين الگوريتم به کار خود ادامه می دهد و باعث شده که بسیاری از كسب و کارهاى محلى حتى در ايران از اين الگوریتم استفاده كنند. اين الگوریتم مهم بود، اما با همان لانچ اولیه تاثیر خودش را گذاشت و دیگر آپدیتی برای آن نیامد. چرا آپديتی بدهند وقتی الگوریتم کاملا درست كار مى كند؟ این الگوریتم تا به امروز هم فعال است و مى گويد اگر اسم دامنه شما كاملا با كلمه كلیدى اصليتان يكى است، بايد حتما محتواى خوب و با كيفيت هم داشته باشید. یک سال بعد، سایت هایی كه داشتند از لينک هاى اسپمی استفاده می كردند، يواش يواش خطر را احساس می كردند و رتبه این نوع از سایت ها داشت به طرز عجيبى افت مى كرد.
پس در ابتدا به این سؤال پاسخ میدهیم که الگوریتم MUM چیست؟ در واقع این الگوریتم MUM یک فناوری جدید برای جستجوی گوگل است که برای اولین بار در می 2021 معرفی شد. الگوریتم MUM با هوش مصنوعی یا درک و پردازش زبان طبیعی کار میکند و به پرسشهای جستجوی پیچیده با دادههای چندوجهی پاسخ میدهد. الگوریتم برت گوگل کلمات وارد شده به گوگل را با سایر کلمات و عبارت موجود در متنها بررسی میکند. در نتیجه دیگر کلمات با کلمات مقایسه نمیشوند و یک کلمه ممکن است با یک عبارت که مفهوم یکسانی با آن کلمه داشته باشد مقایسه شود. سپس هوش مصنوعی موتور جستوجو بر اساس نتایج بدست آمده از این الگوریتم فرآیند رتبهبندی را بر روی نتایج بدست آمده در این الگوریتم اعمال میکند. در اواسط ماه مارس، جامعه جستجو و کاربران اینترنت با شایعاتی مبنی بر بهروزرسانی الگوریتم جدید گوگل، با هدف بررسی تاکتیکهای سئو کلاه سیاه پر شد.
بنابراین به یک سیستمی نیاز بود تا زمانی که محتوای جدیدی را منتشر یا محتوای موجود را ویرایش کردید، این تغییرات سریعتر در نتایج جستجو منعکس شوند. بر اساس بررسیهای انجام شده بیش از 30 درصد جستوجوهای گوگل امروزه بر اساس الگوریتم تطبیق عصبی دستهبندی میشوند. گوگل اعلام کرده است که از سال 2018 استفاده این الگوریتم را به صورت آزمایشی آغاز کرده است. در اصل این الگوریتم سعی میکند که عبارات جستوجو شده را مفهوم صفحات مرتبط کند. در نتیجه محتوای ارائه شده در صفحات هرچه با مفهومتر و غنیتر باشد بهتر در نتایج نشان داده میشوند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/