تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ کلیک2021-11-29
CTR چیست؛ ۱۰ تکنیک افزایش نرخ کلیک تبلیغات یکتانت
نرخ کلیک بالا بدون اینکه به نرخ تبدیل بالا منجر شود؛ مثل این است که کیف دلار خود را در طوفانی سهمگین باز گذاشتید. برای ایجاد تبلیغات پاپ آپ موثر در اینستاگرام، باید به نکات زیر توجه کنید. داشتن اهداف مشخص به شکل دادن محتوا و طراحی تبلیغات پاپ آپ شما کمک می کند. این به حفظ تجربه کاربری مثبت کمک میکند و در عین حال علاقه مخاطبان را جلب مینماید. به جای ایجاد اختلال در تجربه کاربر مانند برخی از قالبهای تبلیغاتی مزاحم، این پنجرههای بازشو بهطور یکپارچه در کنار محتوای ارگانیک با فید ترکیب میشوند. آژانس تبلیغات نکسوس با تیمی متخصص و رویکردی دادهمحور, این اصول را به کار میگیرد تا تبلیغاتی متمایز و نتیجهگرا برای کسبوکارها طراحی و اجرا کند.
همچنین میتوانید روزهایی در هفته و ساعاتی در روز را هدف قرار دهید که مخاطبان شما بیشتر در اینستاگرام فعال هستند. لازم به ذکر است این گزینه برای حالت «Lifetime» فعال است و اگر به صورت روزانه بودجه خود را تخصیص میدهید نمیتوانید این تنظیمات را انجام دهید. بنابراین هنگام تولید محتوا تلاش کنید محتوای ارزشمند و جذاب ایجاد کنید، تا توسط افراد به اشتراک گذاشته شود. برای مثال نقل قولی الهامبخش یا اینفوگرافیکی با ارزش توسط کابران بارها و بارها به اشتراک گذاشته میشود.
کمپین اینستاگرامی چیست؟ ( افزایش فروش)
نحوه تحلیل تبلیغات موثر در اینستاگرام شامل ارزیابی دقیق دادهها و شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) برای تعیین میزان موفقیت کمپینهای تبلیغاتی است. با استفاده از تکنیکهایی مانندA/B Testing و تحلیل رفتار مخاطبان، تغییرات مورد نیاز برای بهبود عملکرد کمپینها به سرعت شناسایی و اعمال میشوند. همچنین، ارائه گزارشهای تحلیلی جامع به کسبوکارها کمک میکند تا تصمیمات استراتژیک بهتری بگیرند و کمپینهای خود را با دقت بیشتری مدیریت کنند. تحلیل مستمر، تضمینکننده بهبود اثربخشی و موفقیت در تبلیغات اینستاگرامی است. برای دستیابی به نتایج مطلوب در تبلیغات بنری، توجه به نیازها و علایق مخاطبان اهمیت بسزایی دارد.
چگونه CTR گوگل ادز را افزایش دهیم؟
یا قرار دادن عکس بند انگشتی مربوط به عنوان یا فیلم هم شانس کلیک را بالا میبرد. حال که دربارۀ طراحی بنر نکات لازم را میدانیم، به سراغ بخش دوم برویم. در ادامه، برخی از مهمترین استراتژیهای افزایش CTR را برایتان شرح میدهیم.
در اولی به هر محصول 5٪ تخفیف میدهد و از اجرای آن جوابی نمیگیرد؛ احتمالاً چون مردم این کاهش قیمت را ناچیز میدانند و برای کلیک روی تبلیغ ترغیب نمیشوند. در حالت دوم در کنار شوینده، محصولی رایگان مثل دستمال نظافت یا دستکش ارائه میدهد و این بار با افزایش کلیک بنر تبلیغاتی روبهرو میشود. برای تبلیغات در موتور جستجو، باید کمپینی در گوگل ادز راهاندازی کنید. با انتخاب کلمات کلیدی مناسب، تبلیغات شما برای کاربرانی که آن عبارت را جستجو میکنند، نمایش داده میشود.
مدیریت بودجه تبلیغاتی و انتخاب پیشنهاد قیمت مناسب برای هر کلیک یا هر هزار نمایش یکی از مهمترین نکات برای بهینهسازی تبلیغات در اینستاگرام است. انتخاب پیشنهاد قیمت مناسب میتواند تأثیر زیادی در میزان دسترسی به تبلیغات شما و موفقیت کمپین داشته باشد. برای اینکه تبلیغات شما مؤثر واقع شوند، باید دقیقاً بدانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. برای شناخت بهتر مخاطبان هدف، باید به فاکتورهایی مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، علاقهمندیها، رفتار خرید و حتی نحوه تعامل کاربران با محتوای مشابه توجه کنید.
یکی از نکات کلیدی در اجرای تبلیغات موثر در اینستاگرام, انتخاب صحیح نوع تبلیغ و کانال انتشار آن است. تبلیغات استوری, Reels, پستهای فید یا اکسپلور هر کدام برای اهداف خاصی مانند آگاهیبخشی, افزایش تعامل یا فروش مستقیم طراحی میشوند. همچنین زمان انتشار تبلیغات و تطابق آن با رفتار آنلاین مخاطبان اهمیت ویژهای دارد. در نکسوس, با استفاده از دادههای تحلیلی و الگوریتمهای پیشرفته, بهترین ترکیب کانالها و زمانبندی مناسب برای حداکثر اثربخشی انتخاب میشود. برای آغاز تبلیغات موثر در اینستاگرام, اولین و حیاتیترین گام, شناسایی دقیق مخاطب هدف است. این شامل تعیین ویژگیهای جمعیتی, علاقهمندیها, رفتار آنلاین و نیازهای کاربران مرتبط با برند شما میشود.
اگه یکی از تبلیغات عملکرد بهتری داره، بودجه بیشتری به اون اختصاص بدین و تبلیغاتی که عملکرد ضعیفتری دارن رو متوقف کنین. دو نسخه متفاوت از تبلیغتون رو با تغییراتی کوچک (مثل تصویر، متن یا کالتواکشن) اجرا کنین و ببینین کدوم عملکرد بهتری داره. اگه یه کمپین مشخص با مدت زمان محدود دارین، میتونین یه بودجه کلی تعیین کنین که کل هزینه تبلیغات رو پوشش بده.
{استفاده از امتیازات و نظرات مشتریان
|}نرخ تعامل هم بر اساس تعداد فالوور، لایک، میزان کامنتهای دریافتی و به اشتراک گذاشته شدن پست توسط کاربران اندازه گیری میشود. شرکت وب رمز در سال ۱۳۸۱ با موضوع ارائه خدمات وب و فناوری اطلاعات تاسیس شد. خدمات سئو سایت به بهبود رتبه در گوگل، افزایش ترافیک ارگانیک و جذب مشتریان هدف کمک میکند و با استراتژیهای حرفهای، فروش و visibility برند شما را بهبود میبخشد. عبارتهایی مانند “همین حالا خرید کنید” یا “برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید” میتوانند کاربران را به کلیک ترغیب کنند. یکی از مزایای CTR در سئو این است که به شما امکان میدهد تا بدون تغییر در محتوای داخلی یا ساختار فنی سایت، رتبهبندی خود را بهبود دهید.
هنگامی که کابری پست شما را در استوری خود بازنشر میدهد، مخاطبانش برای مشاهده پست وارد صفحه شما میشوند. بنابراین این سبک تولید محتوا میتواند روشی عالی برای معرفی خود به مخاطبان و فرصتی برای افزایش فالوور باشد. به طور کلی، تبلیغات در اینستاگرام میتواند مزایای زیادی داشته باشد، اما برای موفقیت در این پلتفرم، برندها باید با چالشها و مشکلات موجود آشنا شوند و استراتژیهای خود را بهطور مداوم بهبود دهند.
در واقع، نشان دهنده میزان محبوبیت پیج در میان کاربران است که اینستاگرام هم به این موضوع اهمیت زیادی میدهد. افزایش تعامل اینستاگرام به شما کمک میکند تا ارتباط موثر و پایداری در شبکههای اجتماعی ایجاد کنید. ارائه لینک در استوری، بهترین روش جذب ترافیک وبسایت به حساب میآید.به این ترتیب، کاربران با بالا کشیدن صفحه میتوانند وارد لینک مورد نظر شوند. اگر بخواهیم در موردافزایش نرخ کلیک واقعاً جدی باشیم، این که تنها به طور مختصر با مخاطب خود مواجه شویم و چند واقعیت در مورد علایق آنها یاد بگیریم کافینیست.
تغییرات را پیادهسازی کنید، نتایج را آزمایش کنید و آزمایش خود را آنقدر ادامه دهید تا به چیزی که میخواهید برسید. نرخ کلیک در تبلیغات یکی از شاخصهایاصلی میزان مؤثر بودن کمپین است که میتواند بهصورت تعداد کل کلیکهای انجامشده بر روی یک تبلیغ درمقایسه با تعداد کل دفعات نمایش تبلیغ، تعریف شود. نرخ کلیک نسبت بین کلیکها وبازدیدها است که به شکل درصد محاسبه میشود. کاربران از مرورگرها و دستگاههای هوشمند مختلفی برای گردش در اینترنت و شبکههای اجتماعی استفاده میکنند.
برای مثال، فرض کنید یک اپلیکیشن برای فروش لباس دارید و مهمترین تبدیل شما، یک رویداد خرید است. ممکن است در تجزیهوتحلیل خود متوجه شوید که CTR موجود در شبکۀ A به میزان ۱۰% است، درحالیکه CTR موجود در شبکۀ B فقط ۷% است. بااینحال، شبکۀ A دارای نرخ تبدیل %۵ است، درحالیکه شبکۀ B دارای نرخ تبدیل 20% است.
ممکن است این نظر با استفاده از Poll انجام شود که مخاطب پاسخ بله یا خیر بدهد. پس برای افزایش تعامل اینستاگرام، استفاده صحیح از استوری و امکانات آن را به خوبی یاد بگیرید. بهینهسازی سایت برای دستگاههای موبایل به افزایش CTR کمک میکند، زیرا تعداد زیادی از کاربران از طریق موبایل به وبسایتها دسترسی دارند. در تبلیغات نمایشی (Display Ads)، تصاویر با کیفیت و جذاب میتوانند نرخ کلیک را بهطور قابلتوجهی افزایش دهند. استفاده از کلمات کلیدی مناسب در عنوان و توضیحات متا میتواند به افزایش CTR کمک کند.
برخی از افراد برای طراحی یک بنر آنلاین سعی میکنند طیف وسیعی از افراد با سلایق و ویژگیهای بسیار متفاوت را هدف قرار دهند که این کار سبب کاهش نرخ کلیک میشود. بنابراین برای موفقیت بیشتر حتما هدفگیری مخاطبان را برای یک گروه خاص و محدود از مخاطبین اجرا کنید. شاید بتوان گفت که بهترین نحوه تبلیغ در اینستاگرام، گذاشتن پستهای تبلیغاتی در فید اینستاگرام است.
- همانطور که گفتیم این اصطلاح فقط برای نتایج سایت نیست و در تبلیغات گوگل نیز از آن استفاده میشود.
- پیش از آن بیایید دلیل اهمیت این معیار را کشف کنیم و ببینیم چگونه میتوانیم آن را با سایر معیارها ترکیب کنیم تا تصویر کاملی از میزان موفقیت کمپینهای خود بهدست آوریم.
- میتوانید از CTR برای سنجش اینکه کدام تبلیغها و کلمات کلیدی برای شما مفید هستند و کدامها نیاز به بهبود دارند، استفاده کنید. {
- ولی برخی عنوانها هستند که رسما کاربر را برای کلیککردن قلقلک میدهند. |}{
- شما حداکثر مقداری را که برای هر کار در هر کمپین پرداخت میکنید، تعیین میکنید. |}{
- نرخ کلیک نسبت افرادی است که روی یک تبلیغ، لینک، ایمیل و… کلیک میکنند، به کل افرادی که آن را بهطور کلی مشاهده کردهاند. |}
مخاطبان هدف را میتوان با سن، موقعیت مکانی، شغل و نحوه استفاده از اینستاگرام تعریف کرد. این افراد نگرانی و مسائل مشترک، علاقهمندی، آرزو و سبک زندگی مشابه دارند. پس از شناسایی مخاطبان، پرسوناهای مخاطبان هدف خود را تنظیم کنید و هر بار که به تولید محتوا میپردازید، یک پرسونا را درنظر بگیرید. قرار دادن آیکونهای شبکههای اجتماعی در فوتر ایمیل، روشی مناسب برای تبلیغ آنها است. البته این کار تبلیغ پیج اینستاگرام به حساب نمیآید اما به کاربران دسترسی بیشتری به پروفایل اینستاگرام شما میدهد. همواره برخی از مشترکان ایمیل، مشتریان وفادار یا راغب باکیفیت هستند که ممکن است از طریق ایمیل، شبکههای اجتماعی شما، از جمله اینستاگرام را دنبال کنند.
مقایسۀ CTRها برای بنرها، ویدئو و سایر انواع کمپین، به تبلیغکننده اجازه میدهد که اثربخشی آنها را تعیین کرده و به تعیین محل سرمایهگذاری عمدۀ عملکرد تبلیغات کمک کند. یکی از نکات مهم در بهینه سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام، طراحی بصری ساده و جذاب است. بنر باید بهگونهای طراحی شود که بتواند توجه مخاطب را در اولین نگاه جلب و پیام اصلی را بهسرعت منتقل کند. به همین دلیل، عناصر بصری باید ساده، قابل فهم و متناسب با هویت برند باشند. این سادگی کمک میکند تا پیام تبلیغ بهصورت واضح و بیابهام به مخاطب منتقل شود. همچنین به بررسی اهداف انجام تبلیغات در این شبکهی اجتماعی محبوب خواهیم پرداخت و روشهای جایگزین تبلیغات در اینستاگرام را به شما معرفی میکنیم.
این استراتژی میتواند شامل همکاری با اینفلوئنسرها، محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC) و تبلیغات در قالب استوریهای طبیعی باشد که به صورت ارگانیک در فید کاربران ظاهر میشوند. همچنین، این الگوریتمها توجه ویژهای به محتوای ارگانیک دارند و این میتواند موجب کاهش دسترسی تبلیغات شود. کسبوکارها باید به طور مداوم الگوریتمهای اینستاگرام را تحلیل کرده و استراتژیهای خود را تطبیق دهند. به یاد داشته باشید که بهینهسازی تبلیغات یک فرایند مداوم است که نیاز به تحلیل دقیق و آزمایش مداوم دارد تا بتوانید در نهایت به بهترین عملکرد دست یابید. موفقیت تبلیغات اینستاگرامی نیازمند تجزیه و تحلیل منظم و بهینهسازی است.
بنابراین برای نتیجه گرفتن باید نیاز مخاطب را بشناسید، علایق آنها را بررسی کنید و ببینید تمایل آنها چگونه است. کارآفرینان و شرکتهای استارتاپی که به دنبال توسعه کسبوکار و جذب مشتریان جدید هستند، میتوانند از تبلیغات PPC در لینکدین بهرهمند شوند. این تبلیغات به آنها امکان معرفی و افزایش شناخت کسبوکارشان را میدهد.
در نظر داشته باشید که گامهای متعددی وجود دارد که میتوانید برای بهبود CTR خود بردارید. با بهبود کلی کمپین تبلیغاتی خود، CTR خود را بهبود میبخشید که به تبدیل بیشتر منجر میشود. بهجای گفتن «اینجا کلیک کنید»، بگویید «اکنون کتاب الکترونیکی رایگان خود را دانلود کنید!
در ادامه، به شش تکنیک مؤثر برای بهینه سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام خواهیم پرداخت. تنها کافی است که با شناخت دقیق مخاطبان هدف و بررسی نیازهای ایشان، بهترین محتوای تبلیغاتی شخصیسازی شده را به هر گروه، فرد یا جامعه از مشتریان احتمالی، نمایش دهید. با آگاهی از میزان نرخ کلیک خوری آگهی، جایگاه آگهی در نتایج گوگل (SERP) و فراخوانی به اقدامها را مقایسه خواهید کرد تا بفهمید کدام یک بیشترین کلیک را به دست میآورد. استفاده از افزونههای گوگل ادز یکی از بهترین گزینهها برای افزایش نرخ کلیک سایت میباشد. سایت لینکها به عنوان یکی از مهمترین افزونههای تبلیغاتی چه در دنیای سئو و چه برای تبلیغات افزونههای جادویی هستند که مخاطب را از سردرگمی نجات میدهند. استفاده از سایت لینکها به بهبود دید و جذابیت تبلیغات شما کمک میکنند و شانس کسب CTR بالاتر را نیز افزایش میدهند.
تبلیغات اینستاگرام، پستهایی هستند که کسب و کارها برای آنها پول پرداخت میکنند و این پستها به کاربران اینستاگرام نمایش داده میشود. به این معنا که تبلیغات به طور اتوماتیک به افرادی که بیشترین احتمال تعامل با آنها را دارند، نمایش داده میشود. این روند میتواند منجر به کاهش هزینهها و افزایش نرخ تبدیل برای برندها شود.
برای سایتهای ارائهدهنده خدمات دامنه، هاست و سرور، CTR بالا به معنای جذب مشتریان جدید و افزایش درآمد است. CTR عمدتاً در تبلیغات آنلاین (مانند Google Ads) و بازاریابی محتوایی به کار میرود. همچنین در موتورهای جستجو مثل گوگل، وقتی کاربری روی یکی از نتایج جستجو کلیک میکند، CTR آن نتیجه محاسبه میشود. PPC دیدگاهی فوری ارائه میدهد، درحالی که بازاریابی طبیعی اعتبار و موقعیت بلندمدت را ایجاد میکند.
در نشریلا میتوانید محصولات و خدمات خود را با انتشار مطالب تخصصی معرفی کنید. همچنین میتوانید از بازاریابی ایمیلی برای تبلیغ مستقیم پیج اینستاگرام استفاده کنید. برای مثال در صفحه اینستاگرام خود مسابقهای راه انداختهاید و میخواهید افراد را از طریق ایمیل به آن هدایت کنید. همچنین فعالیتهای ایونت مارکتینگ خود را میتوانید از طریق ایمیل به اطلاع مشترکان برسانید. ابتدا باید حساب کابری خود را به گونهای تنظیم کنید، که از تبلیغ صفحه اینستاگرام خود حداکثر استفاده را ببرید. برای این کار باید حساب کاربری خود را به حالت «تجاری» (Business) تبدیل کنید و آن را برای عموم باز کنید.
تبلیغات کلیکی یا PPC (Pay Per Click)، یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغات آنلاین است که برای جذب مخاطبان و جلب ترافیک به وبسایتها استفاده میشود. در این مدل تبلیغات، شما فقط زمانی هزینه میکنید که کاربران روی آگهی شما کلیک کنند. این باعث میشود که این نوع تبلیغات بسیار موثر و هدفمند نسبت به ترافیک ورودی سایت واقع شود. بنابراین، این موارد باید با برند و نام شما در سایر شبکههای اجتماعی همخوانی داشته باشد. استفاده از کلمه کلیدی مرتبط به عنوان بخشی از نام، باعث میشود در جستوجوها راحتتر پیدا شوید. یکی از ویژگیهایی که در آینده نزدیک به احتمال زیاد رشد خواهد کرد، محصولات مبتنی بر اشتراکگذاری است.
از آگهیهای کلیشهای و بیهیجان خودداری کنید و بهجای آن بر روی ایجاد محتوای جذابیتباز متمرکز شوید. تبلیغات کلیکی شما نه تنها به مخاطبان در شبکه رو به رشدی از اپهای موبایل با کیفیت بالا خواهد رسید، بلکه به خوراک اینستاگرام مخاطبان شما نیز خواهد رسید زیرا فیسبوک مالک این پلتفرم نیز است. محل قرارگیری آگهی شما در صفحه نتایج جستجو نیز میتواند تعرفه تبلیغات PPC را تعیین کند. آگهیهایی که در بالاترین قسمت صفحه نمایش داده میشوند، ممکن است تعرفههای بیشتری داشته باشند. یکی از بزرگترین مزایای تبلیغ کلیکی، پرداخت هزینهها فقط زمانی است که کاربران بر روی آگهیها کلیک میکنند. این به معنای این است که شما فقط برای ترافیک واقعی و مخاطبان محتمل خود پرداخت میکنید و هدر رفتن هزینهها برای ترافیک بدون بازده کاهش مییابد.
تبلیغ در اینستا